مرکز مشاوره دکترسلام {کلینیک رواشناسی دکترسلام}

کلینیک روانشناسی دکترسلام

اولین مرکز 24ساعته در ایران

کلینیک روانشناسی دکتر سلام (مرکز مشاوره دکترسلام)
مشاوره تلفنی
مشاوره آنلاین
مشاوره حضوری
سرعت و سهولت

فرآیند نوبت دهی در اسرع وقت صورت میگیرد و حداکثر طی 10دقیقه به تراپیست مجرب در حیطه درخواستی وصل میشوید.

تعرفه های مصوب

کلیه خدمات با تعرفه کمتر از تعرفه مصوب 1402 انجام میشود. همچنین تمامی مشاورین بیش از 10سال تجربه کاری دارند.

تایم کاری منعطف

شما در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل، میتوانید از خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری استفاده کنید.

سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

روانشناسی رابطه عاشقانه

روانشناسی رابطه عاشقانه

فهرست مطالب

ما در این مقاله به شما توضیح می دهیم که 4 نوع شخصیت عاطفی وجود دارد که با شناخت آنها میتونید تیپ شخصیتی طرف مقابل را بهتر بشناسید. در روانشناسی رابطه عاشقانه، هر یک از ما یک شخصیت عاطفی داریم که روش خودمان برای تجربه احساسات است. اگر می توانستیم این جنبه از شخصیت خود را بشناسیم، بدون شک مدیریت عواقب آن بر بدن و روابطمان با دیگران آسان تر می شد. ما در روانشناسی روابط عاشقانه می توانیم شخصیت عاطفی را به عنوان نوعی فیلتر تعریف کنیم که از طریق آن با دنیای بیرون ارتباط برقرار می کنیم.

مشاوره روانشناسی رابطه عاشقانه

4 نوع شخصیت عاطفی در روانشناسی روابط عاشقانه

01 – شخصیت همدل

شما فردی بسیار حساس و دلسوز هستید و همیشه از دیگران حمایت می کنید. شما بلافاصله با احساسات دیگران هماهنگ می شوید، ماهیت آنها را درک می کنید و به همان خط موج گوش می دهید. گاهی اوقات این درگیری کاملاً آشکار است، به طوری که می توانید احساسات طرف مقابل را به گونه ای احساس کنید که گویی احساسات شماست. این در مورد همه احساسات صدق می کند: از بی حد و حصر ترین شادی تا خشن ترین رنج.

فکر می کنید جزو این گروه هستید؟ دوستان و اطرافیانتان به شما می گویند که شما بیش از حد احساساتی و حساس هستید؟ اگر فردی بی قرار باشد، شما نیز ناراحت می شوید؟ اگر پاسخ شما این است، شما در روانشناسی روابط عاشقانه، جزو تیپ شخصیتی همدل هستید و احساس امنیت در رابطه را هدیه میکنید. نکته لازم و ضروری در این نوع شخصیت عاطفی این است که به یاد داشته باشید تا از احساسات خود دفاع کنید و احساسات باعث نشود در روابط سمی بمانید یا دیگران از شما سوء استفاده کنند.

02 – شخصیت صخره (محکم و کم حرف)

در روانشناسی روابط عاشقانه، شما منسجم و عاری از تضاد، قابل اعتماد و بی تحرک هستید. اطرافیان شما احساس راحتی می کنند که خودشان را بیان کنند: آنها می دانند که شما را ناراحت نمی کنند و می دانند که شما آنها را قضاوت نخواهید کرد. با این حال شما نمی توانید به راحتی احساسات خود را بیان کنید، به همین دلیل است که اغلب از شما می پرسند که چه فکری می کنید یا آیا احساس تنهایی دارید.

فکر می کنید جزو این گروه هستید؟ گوش دادن به دیگران برای شما آسان تر از ابراز احساسات است. شما اغلب احساس می کنید قابل اعتمادترین فرد در اتاقی هستید که در آن شرکت دارید. آنچه بیشتر شما را راضی می کند، ثبات روابطی است که با تغییرات عاطفی خاص مشخص نمی شود. در اینجا چند نکته برای شما نیز وجود دارد!

ما یک هدف کوچک روزانه به شما پیشنهاد می کنیم: حداقل یک احساس در روز ابراز کنید. حداقل روزی یک احساس را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارید: فرقی نمی کند خشم، شادی، غم و شادی باشد.

خودتان را محدود نکنید: شما فقط مجبور نیستید به دیگران گوش دهید، بلکه باید یاد بگیرید که احساسات خود را نشان دهید. به یاد داشته باشید که نشان دادن احساسات شما را تضعیف نمی کند و برعکس، این نوعی اشتیاق و سخاوت است است.

شخصیت اجتماعی

در روانشناسی رابطه عاشقانه، شما به هیچ وجه احساسات خود را پنهان نمی کنید، بلکه برعکس دوست دارید آنها را نشان دهید و با اطرافیان و به طور کلی با دیگران به اشتراک بگذارید. آنها به ندرت نیاز دارند از شما بپرسند که چگونه هستید زیرا کاملاً واضح است. شما در درک و پردازش یک احساس منفی و عبور از آن بسیار خوب هستید. تنها عارضه این است که شما تمایل به اشتراک گذاری بیش از حد دارید و دیگران ممکن است نخواهند تحت تاثیر موج احساسات شما قرار بگیرند.

فکر می کنید جزو این گروه هستید؟ شما احساسات خود را پنهان نمی کنید زیرا در اعماق وجود آنها شما را مضطرب می کنند. وقتی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوید، اولین کاری که انجام می‌دهید این است که تلفن همراه خود را بردارید و به کسی بگویید شما از مشکلی رنج میبرید.

ما به این تیپ شخصیتی توصیه میکنیم قبل از عجله برای درخواست حمایت و کمک، سعی کنید احساس خود را دریابید. به خود فرصت دهید تا به درون خود نگاه کنید تا بفهمید چه احساساتی دارید و چگونه می خواهید رفتار کنید و در مکانی آرام و ساکت بمانید تا فکر کنید.

04 – شخصیت روشنفکر

در روانشناسی روابط عاشقانه، ما در مورد شخصیت عاطفی بسیار خوش بیان، دقیق، تحلیلی، منطقی و منطقی صحبت می کنیم که در دنیای افکار به شدت راحت است. همه چیز بیرون از فیلتر عقلانیت عمیقاً غربال شده است. کسانی که این تیپ شخصیتی دارند، احساسات خود را نشان نمی دهند. آنها تمایل دارند حتی تحت فشار نیز آرام بمانند یا حداقل این چیزی است که شما از بیرون می بینید. آنها به هیچ چیز سبک، پرشور، احساسی یا پر جنب و جوش احساس جذب نمی شوند.

فکر می کنید جزو این گروه هستید؟ وقتی با مشکلی روبرو می شوید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فوراً مزایا و معایب واکنش احتمالی به یک مشکل را بدون تمرکز بر احساسی که این مشکل در شما ایجاد می کند، تجزیه و تحلیل کنید. شما برنامه ریزی و سازماندهی را به غریزه ترجیح می دهید. اغلب اوقات به دلیل شلوغی سرتان، نمی توانید جلوی افکارتان را بگیرید و در خوابیدن مشکل دارید. نگران نباشید: ما نیز برای شما نکاتی داریم!

با خودتان همدلی کنید. از خود بپرسید که دوست دارید چه کاری انجام دهید نه اینکه چه کاری باید انجام دهید. استدلال و تفکر در مورد چگونگی حل یک مشکل خوب است اما باید سعی کنید درک کنید که در یک موقعیت خاص چه احساسی دارید.

به یاد داشته باشید: رابطه ای که بیشتر از همه مهم است رابطه با خودتان است. از آنجاست که پیوندهای دیگر و روابط دیگر ایجاد می شود. آگاه بودن یا تأمل در مورد شخصیت عاطفی خود به شما کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خود و دیگران داشته باشید.

مطالعه منابع بیشتر در بیتوته

error: شما قادر به کپی مطالب این سایت نیستید
پیمایش به بالا