مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی دکترسلام – سایت رسمی

عکس اول وبلاگ دکترسلام

(24ساعته + تعرفه مصوب) (حضوری، تلفنی، آنلاین) مشاوره خانواده؛ مشاوره زناشویی؛ مشاوره ازدواج؛ مشاوره فردی

تمامی مشکلات شما را در کوتاه ترین زمان ممکن توسط مشاوران مجرب و متخصص حل می‌شود

  • ارائه خدمات مشاوره حضوری / تلفنی یا آنلاین WhatsApp (از سراسر دنیا)
  • بدون نیاز به دریافت نوبت قبلی
  • فعالیت شبانه روزی و 24ساعته (حتی در روزهای تعطیل)
  • دارا بودن تیمی از بهترین روانشناسان تهران که همگی بیش از 10 سال تجربه کاری دارند 
  • امکان دریافت مشاوره فوری در هر ساعت از شبانه روز
  • اختصاص روانشناس متخصص در حیطه درخواستی
  • ارائه تعرفه های مصوب دولتی
سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

ارتباط سریع و 24ساعته
⇓ کافیست کلیک کنید ⇓
عکس دوم وبلاگ مرکز مشاوره دکتر سلام

بهبود سلامت روان

مشاوره برای بهبود سلامت روان

فهرست مطالب

ما در این مطلب یک مقاله فرانسوی را برای شما ترجمه کرده ایم. پس با دقت این مطلب را بخوانید.: چرا باید از سلامت روان برخوردار باشیم؟ برای بهبود سلامت روانی خود چه کنیم؟ کلیدهای رسیدن به این هدف را خواهید دانست.

سلامت روان برای توصیف سلامت عاطفی و عملکرد عمومی فرد استفاده می شود. این بدان معناست که افراد دارای سلامت روانی تمایل دارند که احساس خوبی داشته باشند و به طور موثر عمل کنند. در واقع افراد سالم از نظر روانی تمایل دارند از زندگی خود احساس شادی، حمایت و رضایت داشته باشند. پس برای بهبود سلامت روانی خود چه کنیم؟

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که از سلامت روانی بیشتری برخوردار هستند، احتمالاً زندگی سالم تر و طولانی تری دارند. همچنین احتمال بیشتری دارد که از کیفیت زندگی بهتری لذت ببرند و روابط معنادارتری با دیگران داشته باشند. از سوی دیگر مردم تمایل دارند زمانی که بهبود سلامت روان را تجربه می کنند، از زندگی خود رضایت بیشتری داشته باشند.

بهبود سلامت روان با مشاوره روانشناسی تلفنی 02125917355

راه های بهبود سلامت روان

اگر به دنبال بهبود سلامت روان و رفاه خود هستید، میتوانید با مشاوره روانشناسی تلفنی از یک روانشناس مشورت بگیرید. همچنین تعدادی کار وجود دارد که می توانید برای احساس و عملکرد بهتر انجام دهید. در اینجا برخی از نکات مهم در این زمینه آمده است:

01 – هدف بسازید: زندگی با معنا و هدفمند یکی از کلیدهای بهبود سلامت روانی ما است . این هدف لزوماً به این معنی نیست که شما به دنبال تغییر جهان یا رسیدن به موفقیت حرفه ای باشید، بلکه بستگی به آنچه دوست دارید و فکر می کنید می توانید به دیگران بدهید دارد. یکی از راه‌های یافتن هدفتان این است که بنویسید دوست دارید در ده سال آینده به چه چیزهای معقولی برسید؟ سپس برای رسیدن به آن هدف، اهداف کوچک روزانه تعیین کنید.

02 – تمرکز بر افکار مثبت: یکی از راه های بهبود سلامت روانی ما تمرکز بر روی افکار مثبت است. این در مورد استدلال با افکار منفی است که شما را در زندگی روزمره آزار می دهد. همچنین راه دیگری برای داشتن گفتگوی درونی مثبت تر این است که برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کنید. این مراحل باید کوچک باشند، اما باید روی چیزی بزرگتر متمرکز شوند.

03 – وقایع مثبت زندگی خود را به خاطر بسپارید: به جای فکر کردن به لحظات غم انگیز زندگی، سعی کنید توجه خود را بر لحظات شادی در گذشته متمرکز کنید. در بسیاری از موارد، مردم تمایل دارند زمان‌های بد را به جای زمان‌های خوب به یاد بیاورند که می‌تواند بر رفاه و سلامت ما تأثیر منفی بگذارد .

04 – کارهای محبت آمیز انجام دهید: کمک به دیگران یا امور خیریه می تواند به سلامت روان شما کمک کند. در واقع مهربانی نسبت به دیگران از بسیاری جهات به شما سود می رساند. از یک طرف دیگران با شما رفتار بهتری خواهند داشت و از طرف دیگر با انجام کارهای محبت آمیز بدن شما دوپامین و اکسی توسین ترشح می کند که به آنها می گویند هورمون شادی. چون اثرات مثبتی روی مغز و ذهن دارد.

05 – تمرکز حواس را تمرین کنید: ذهن آگاهی به معنای دانستن چگونگی ماندن در لحظه، یعنی بودن در زمان حال است. این کار فواید ذهنی زیادی را به همراه دارد، از افزایش شادی گرفته تا انعطاف پذیری بهتر. علاوه بر این مشخص شده است که این نوع ازمراقبه “سریع” به مدیریت استرس و کاهش علائم اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی کمک می کند.

06 – قدردانی خود را ابراز کنید: قدردانی بیشتر به شما کمک می کند تا روی چیزهای خوب زندگی تمرکز بیشتری داشته باشید. در واقع تمرکز بر چیزهای کوچکی که هر روز تجربه می کنید به بهبود سلامت ذهنی شما نیز کمک می کند .

07 – نقاط قوت خود را شناسایی کنید: احساس توانایی و اعتماد به توانایی های خود یکی از رازهای کلیدی بهزیستی ذهنی است. دلیل آن این است که شناسایی نقاط قوت خود به شما کمک می کند آنچه را که باید به جهان ارائه دهید به خاطر بسپارید. علاوه بر این، با تجزیه و تحلیل نقاط قوت خود، قادر خواهید بود بر روی آنچه برای بهبود نیاز دارید تمرکز کنید.

08 – ارتباط با دیگران: کیفیت روابط ما بر سلامت روان ما نیز تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر داشتن روابط عمیق تر و معنادارتر با دیگران به بهبود رفاه و سلامت روان کمک می کند.

09 – دیدگاه خود را حفظ کنید: از احساسات دشوار مانند نگه داشتن احساسات خود یا نگرانی در مورد مشکلات اجتناب کنید. در عوض سعی کنید با دیگران قاطع باشید و زمانی که حرفی برای گفتن دارید با دیگران ارتباط برقرار کنید. به عبارت دیگر مدیریت خوب احساسات باعث بهبود سلامت روان شما نیز می شود.

10 – با ارزش های خود زندگی کنید: یکی از نکاتی که بسیاری از افراد برای بهبود رفاه و سلامت روان خود به آن توجه نمی کنند، ارزش های آنهاست. این شامل دنبال کردن یک سبک زندگی ای که برای ما ارزشمند است میباشد.

11 – بیشتر بخندید: خنده یکی از بهترین متحدان برای سلامت روانی ما است. بنابراین، یافتن لحظه‌ای روزانه برای انجام فعالیت‌هایی که ما را در روحیه خوبی قرار می‌دهند، به شما این امکان را می‌دهد که شادتر باشید و از سلامت روانی بهتری برخوردار شوید.

12 – مراقب بدن خود باشید: یک سبک زندگی سالم برای سلامت روان ضروری است. به عبارت دیگر خوردن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و خواب کافی از رازهای سلامت روان است.

13 – در صورت نیاز کمک بخواهید: اگر مشکل سلامت روانی دارید، مهم است به یک روانشناس مراجعه کنید. عدم انجام این کار نه تنها سلامت روانی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه عواقب جسمی و روحی نیز به دنبال خواهد داشت. ما در کلینیک روانشناسی دکترسلام امکان ارتباط 24ساعته به روش حضوری، تلفنی و آنلاین را برای مشاوره بهبود سلامت روانی فراهم کرده ایم.

تاثیر سلامت روان در زندگی بسیار زیاد و حائز اهمیت است. در واقع سلامت روانی خوب یکی از کلیدهایی است که با آن می تواند بیشترین بهره را از زندگی ببرید. بدون سلامت روان، رسیدن به اهداف یا یافتن معنای زندگی بسیار دشوار خواهد بود.
مطالعه منابع بیشتر: medlineplus