مرکز مشاوره دکترسلام {کلینیک رواشناسی دکترسلام}

مرکز مشاوره دکترسلام

اولین کلینیک 24ساعته در ایران

کلینیک روانشناسی دکتر سلام (مرکز مشاوره دکترسلام)
سرعت و سهولت

فرآیند نوبت دهی در اسرع وقت صورت میگیرد و حداکثر طی 10دقیقه به تراپیست مجرب در حیطه درخواستی وصل میشوید.

تعرفه های مصوب

کلیه خدمات با تعرفه کمتر از تعرفه مصوب 1403 انجام میشود. همچنین تمامی مشاورین بیش از 10سال تجربه کاری دارند.

سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

تاثیر دورکاری بر روابط

تاثیر دورکاری در روابط

فهرست مطالب

تاثیر دورکاری بر روابط زوجین چیست؟ آیا واقعا تاثیر دورکاری بر روابط زن و شوهر بقدری است که میتواند باعث تنش در روابط شود؟ اگر در روابط عاطفی خود به تنش خورده اید میتوانید از مشاوره رابطه (حضوری یا تلفنی) کلینیک دکترسلام استفاده کنید.

83.3 درصد از روانشناسان معتقدند دورکاری به روابط زوجین آسیب می زند و دورکاری زندگی عاشقانه ما را نیز به هم می زند. بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده در میان متخصصان پلتفرم های روانشناسی، 83.3 درصد از روانشناسان تأیید می کنند که دورکاری و سرکار نرفتن مرد، تنش ها را در زوجین افزایش می دهد. همچنین 50.2٪ از روانشناسان مورد بررسی نیز معتقدند که افرادی که در 100٪ دورکاری هستند، راحت تر و سریع تر در معرض شکنندگی عاطفی قرار می گیرند و این شکنندگی می تواند بر زندگی آنها به عنوان یک زوج و احساس امنیت در رابطه آنها تأثیر بگذارد.

تاثیر دورکاری بر روابط زن و شوهر

کار از راه دور اخیراً به یک دارایی مهم برای کارمندان تبدیل شده است و بسیاری از آنها مایلند در دراز مدت از آن بهره مند شوند. این شکل جدید کار از منظر حرفه ای مزایا و معایبی دارد، اما عواقب واقعی آن بر سلامت روان و رابطه طولانی مدت او چگونه است؟

برای برخی از زوج ها، گذراندن زمان زیاد با هم فرصتی برای شناخت بهتر یکدیگر، درک حجم کار یکدیگر و توزیع مجدد مسئولیت ها در خانواده است. با این حال، زوج‌هایی هستند که در یک اتاق کار می‌کنند و برخی دیگر در اتاق‌های جداگانه کار می‌کنند، برخی ساعت‌های یکسانی دارند و برخی دیگر سرگردان هستند. روانشناسی رابطه عاشقانه توصیه می کنند بین با هم بودن به عنوان یک زوج و داشتن فضاها و زمان های مستقل خود تعادل پیدا کنید که سپس لحظات با هم را غنی تر می کند.

6 نکته برای جلوگیری از آسیب روابط در دورکاری

روال ما از زمان Covid وارونه شده است. همانطور که در ماه های اخیر دیده ایم، کار از خانه می تواند مزایای زیادی داشته باشد اما معایبی نیز دارد: می توان گفت که تعادل بین زندگی شخصی و شخصی یک چالش است. یافتن تعادل در این زمینه ضروری است و برای این امر مستلزم ارتباط با شریک زندگی خود است. در اینجا چند نکته برای سازماندهی بهتر خود، برقراری ارتباط بهتر و رهایی از تنش وجود دارد تا از دورکاری روزانه بهتر استفاده کنید کنید.

جلوگیری از آسیب روابط در دورکاری

1 – فضای کاری مناسب داشته باشید: اگرچه احمقانه به نظر می رسد، اما باید یک فضای کاری فقط برای خود داشته باشید. بهترین کار این است که اتاقی متفاوت از آشپزخانه یا اتاق نشیمن انتخاب کنید تا از عبور و مرور خودداری کنید و بتوانید راحت تر تمرکز کنید. یعنی تمرکز یک عامل کلیدی در از بین بردن استرس است. روشنایی، پریزهای برق یا تهویه از نکات مهم برای بررسی فضای کاری مناسب هستند. توصیه می کنیم فضای کاری خود را مانند فضای اداری خود با خودکار، صفحه نمایش، صفحه کلید، صندلی ارگونومیک و غیره تنظیم کنید.

2 – قوانین را تنظیم کنید: ممکن است شما دوست داشته باشید که با موسیقی کار کنید، اما شریک زندگی شما ممکن است دوست نداشته باشد. همچنین ممکن است شریک زندگی شما دوست داشته باشد در حین زایمان صحبت کند و شما این کار را نکنید. مکث ها برای این کار است و اگر حواس تان را پرت می کند، به یاد داشته باشید که آن را با طرف مقابل در میان بگذارید تا او به سادگی متوجه شود. هر کس روش کار خودش را دارد. برای جلوگیری از تنش غیر ضروری، موارد مجاز یا ممنوع را بررسی کنید.

3 – از حواس پرتی در ساعات کاری خودداری کنید: هنگام کار از خانه می تواند حواس پرتی زیادی داشته باشد (میان وعده ها، تلویزیون، شبکه های اجتماعی و غیره). برای جلوگیری از این مشکلات، ساعت کار و استراحت در طول روز خود ایجاد کنید.

4 – به سلامتی خود فکر کنید: برای سالم ماندن، یادآوری هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: آب بنوشید و همیشه آن را در دسترس داشته باشید، هر از گاهی حرکات کششی انجام دهید، در زمان های مشخص به رختخواب بروید، میان وعده نخورید و در صورت لزوم از قبل تنقلات تهیه کنید.

5 – ریتم خود را به دیگری تحمیل نکنید: هرکسی در کار ریتم خاص خود را دارد. اگر همسرتان در کار خود متمرکز است، استراحت را به او تحمیل نکنید. حتی در دفتر شما همه همکاران شما همزمان با شما غذا نمی خورند. بنابراین شریک شما حجم کار و سرعت خاص خود را دارد و به آن احترام بگذارید.

6 – به فضای شریک زندگی خود احترام بگذارید: احترام به فضای طرف مقابل در هنگام کار ضروری است. معنی آن چیست؟ وقتی در جلسه است به کار او بیشتر احترام بگذارید. این به صلح در دورکاری کمک می کند.

https://scholar.google.com

error: شما قادر به کپی مطالب این سایت نیستید
پیمایش به بالا