مرکز مشاوره دکترسلام {کلینیک رواشناسی دکترسلام}

کلینیک روانشناسی دکترسلام

اولین مرکز 24ساعته در ایران

کلینیک روانشناسی دکتر سلام (مرکز مشاوره دکترسلام)
مشاوره تلفنی
مشاوره آنلاین
مشاوره حضوری
سرعت و سهولت

فرآیند نوبت دهی در اسرع وقت صورت میگیرد و حداکثر طی 10دقیقه به تراپیست مجرب در حیطه درخواستی وصل میشوید.

تعرفه های مصوب

کلیه خدمات با تعرفه کمتر از تعرفه مصوب 1402 انجام میشود. همچنین تمامی مشاورین بیش از 10سال تجربه کاری دارند.

تایم کاری منعطف

شما در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل، میتوانید از خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری استفاده کنید.

سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

چگونه با افراد افسرده رفتار کنیم؟

بررسی چگونه با افراد افسرده رفتار کنیم در جلسات مرکز مشاوره دکترسلام

فهرست مطالب

موضوع چگونه با افراد افسرده رفتار کنیم، بسیار مهم است. افسردگی یکی از مشکلات روحی رایج است که می‌تواند بر روی کیفیت زندگی افراد تأثیر بگذارد. رفتار مناسب و حمایت صحیح با افراد افسرده می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد.

در این مقاله، به شما راهنمایی ‌هایی را برای رفتار مناسب با افراد افسرده ارائه خواهیم داد. با استفاده از این راهنما، شما می‌توانید روش‌هایی را که به شما کمک می‌کند بهترین حمایت را به افراد افسرده ارائه دهید، یاد بگیرید.

اولین قدم در رفتار مناسب با افراد افسرده، فهمیدن و قبول کردن وضعیت آنهاست. افراد افسرده به دلایل مختلفی ممکن است در این وضعیت قرار گرفته باشند و این ممکن است برایشان سخت باشد. بنابراین، نیاز دارند تا احساسات و تجربیاتشان را درک کنید و به آنها احترام بگذارید.

دومین راهنما این است که به افراد افسرده فضایی آرام و مطمئن ارائه دهید. این به آنها کمک می‌کند تا احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند. همچنین، می‌توانید به آنها کمک کنید تا راه‌های مناسبی برای مدیریت استرس و اضطراب خود پیدا کنند. در ادامه، در مقاله، به توضیح راهکارهای دیگری برای رفتار مناسب با افراد افسرده خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال کمک و درمان افراد افسرده هستید، میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با شماره 09212014880 تماس بگیرید و از خدمات مشاوره افسردگی (حضوری، تلفنی، آنلاین) مرکز مشاوره روانشناسی دکترسلام استفاده کنید.

مطالعه این مطلب توصیه میشود: ارتباط با روانشناس آنلاین 24ساعته

اگر میخواهید بدانید با افراد افسرده چگونه باید رفتار کرد با شماره 09212014880 تماس بگیرید

چگونه با افراد افسرده رفتار کنیم که آسیب نبینیم؟

موضوع مراقبت از خود و تعیین مرزهای ارتباط با افراد افسرده، یک موضوع حیاتی و پیچیده است که نیاز به توجه و دقت زیادی دارد. هنگامی که ما با افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، در ارتباط هستیم، طبیعی است که می‌خواهیم به آن‌ها کمک کنیم و حمایت‌شان کنیم. با این حال، این امر نباید به بهای به خطر انداختن سلامت روانی و جسمی خودمان تمام شود.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مراقبت از خود، تعیین مرزهای سالم است. مرزهای سالم به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم تا حدی که توانایی و تمایل داریم، حمایت‌گر باشیم و در عین حال از منابع فردی خود محافظت کنیم. این مرزها می‌توانند شامل محدود کردن زمانی که صرف حمایت از دیگران می‌کنیم، تنظیم انتظارات واقع‌بینانه در مورد نقش خودمان در فرایند بهبودی آن‌ها، و نیز اجازه دادن به خودمان برای استراحت و رسیدگی به نیازهای شخصی‌مان باشند.

مطالعه این مطلب توصیه میشود: چگونه با افراد افسرده حرف بزنیم؟

اشتباهات رایج: با افراد افسرده چگونه باید رفتار کرد

افسردگی یک بیماری پیچیده و جدی است که می‌تواند تاثیرات عمیقی بر زندگی فردی و اجتماعی افراد بگذارد. همدلی و درک صحیح از شرایط افراد افسرده می‌تواند در بهبودی آنها نقش مهمی داشته باشد. با این حال، گاهی اوقات افراد دچار اشتباهاتی در رفتار با افراد افسرده می‌شوند که می‌تواند تأثیر منفی بر روند بهبودی آنها بگذارد. در اینجا به برخی از این اشتباهات رایج و نکات با افراد افسرده چگونه باید رفتار کرد اشاره می‌کنیم:

1. نادیده گرفتن یا کم‌اهمیت شمردن احساسات: گفتن جملاتی نظیر «همه چیز خوب می‌شود» یا «نباید احساست رو اینقدر جدی بگیری» می‌تواند احساسات فرد افسرده را نامشروع جلوه دهد و او را از بیان واقعیت‌های درونی‌اش باز دارد.

2. ارائه راه‌حل‌های ساده‌انگارانه: پیشنهادهایی مانند «فقط باید بیشتر ورزش کنی» یا «اگر بیرون بروی حالت بهتر می‌شود» ممکن است با نیت خیرخواهانه ارائه شوند، اما این نوع توصیه‌ها ممکن است بی‌توجهی به پیچیدگی‌های افسردگی را نشان دهند.

3. فشار آوردن برای بهبود سریع: انتظار داشتن از یک فرد افسرده که «خودش را جمع و جور کند» یا «زودتر خوب شود» می‌تواند فشار غیرمنطقی به فرد بیمار وارد کند و احساس گناه یا شرمندگی را در او تشدید کند.

4. مقایسه افسردگی با مشکلات عادی زندگی: گفتن جملاتی مانند «همه گاهی اوقات احساس ناراحتی می‌کنند» می‌تواند کاهش اعتبار تجربیات فرد افسرده را به دنبال داشته باشد و به او احساس دهد که درک نمی‌شود.

5. سرزنش کردن فرد برای احساساتش: بیان اینکه افسردگی نتیجه ضعف شخصیتی یا کمبود اراده است، نه تنها بی‌اساس است بلکه می‌تواند به شدت آسیب‌زننده باشد.

6. نادیده گرفتن نیاز به کمک حرفه‌ای: تصور اینکه افسردگی بدون مداخله‌ی پزشکی یا مشاوره‌ای بهبود می‌یابد و نادیده گرفتن یا توصیه نکردن به استفاده از کمک‌های حرفه‌ای می‌تواند مانع از دستیابی فرد به کمکی شود که ممکن است به شدت به آن نیاز داشته باشد.

هنگامی که با فردی که افسردگی دارد سر و کار داریم، مهم است که حساسیت به خرج دهیم، به حرف‌هایش گوش دهیم و از او حمایت کنیم، بدون آنکه قضاوت کنیم یا انتظارات غیر واقع‌بینانه داشته باشیم. ارتباطات ما باید از تفهیم و درک متقابل سرچشمه بگیرد تا بتوانیم به آنها کمک کنیم احساس امنیت کنند و در مسیر بهبودی قدم بردارند.

مطالعه این مطلب توصیه میشود: جملاتی که نباید به افراد افسرده گفت

مشاوره چگونگی رفتار با افراد افسرده بصورت 24ساعته

با افراد افسرده چگونه باید رفتار کرد که مشاوره بگیرند

اینکه با افراد افسرده چگونه باید رفتار کرد که مشاوره بگیرند می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در اینجا چند راهکار برای کمک به شما در انجام این کار آورده شده است:

1. گوش دادن فعال: قبل از هر چیز، مهم است که به احساسات و نگرانی‌های فرد افسرده گوش دهید. نشان دهید که شما می‌فهمید و به نگرانی‌های او احترام می‌گذارید. این کار می‌تواند به ایجاد اعتماد و درک متقابل کمک کند.

2. اطلاعات و آگاهی: بسیاری از افراد ممکن است از افسردگی یا فرآیند مشاوره دیدگاهی اشتباه داشته باشند. ارائه اطلاعات درباره افسردگی و فواید درمان می‌تواند به تغییر دیدگاه فرد کمک کند.

3. حمایت اما نه اجبار: درحالی‌که حمایت شما مهم است، اجبار فرد برای دریافت کمک می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. به جای اجبار، سعی کنید انگیزه و امید را در فرد تقویت کنید.

4. مشاوره را آسان کنید: ارائه پیشنهاد برای دریافت مشاوره‌ تلفنی یا آنلاین، کمک در پیدا کردن یک مشاور، یا حتی همراهی فرد به جلسه مشاوره می‌تواند اقدامات مثبتی باشد.

5. حفظ حریم خصوصی: اطمینان حاصل کنید که فرد می‌داند هرگونه صحبت در مورد وضعیت او و تصمیم‌گیری‌هایش با حفظ حریم خصوصی و محرمانگی انجام خواهد شد.

6. بیان داستان‌ها و شواهد: به اشتراک گذاشتن داستان‌های موفقیت‌آمیز افرادی که مشاوره را تجربه کرده‌اند، می‌تواند موثر باشد.

7. صبر و شکیبایی: فرآیند ترغیب فرد به دریافت کمک ممکن است زمان‌بر باشد. مهم است که صبور باشید و فشار بیش از حد وارد نکنید.

8. مراقبت از خود: هنگام کمک به فرد افسرده، مراقبت از سلامت روانی خودتان نیز اهمیت دارد. از منابع حمایتی استفاده کنید و در صورت لزوم برای خودتان نیز کمک بخواهید.

به یاد داشته باشید که هر فردی منحصر به فرد است و بنابراین، رویکردی که برای یک شخص جواب می‌دهد ممکن است برای دیگری موثر نباشد. اهمیت دادن به احساسات و نیازهای فردی می‌تواند در این فرآیند بسیار کمک‌کننده باشد.

مطالعه این مطلب توصیه میشود: راه های کمک به افراد افسرده

چگونه با افراد افسرده رفتار کنیم؟ ۳۰ نکته

با افراد افسرده برخورد کردن می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما با رویکردهای مناسب می توانید به آنها کمک کنید. در زیر ۳۰ نکته برای رفتار صحیح با افراد افسرده را برایتان فهرست کرده‌ایم:

  1. نشان دهید که به شرایط و احساسات آنها توجه می‌کنید.
  2. گوش دادن فعال: به مشکلات و احساساتشان به صورت جدی گوش کنید.
  3. به آنها احساس قبولی بدهید و احساساتشان را نادیده نگیرید.
  4. ابراز همدردی و تفهیم کنید. احساسات و تجربه‌هایشان را تحت هیچ شرایطی کم نشان ندهید.
  5. از قضاوت خودداری کنید و فرد را به جای خود قرار دهید.
  6. تشویق کنید که درباره مشکلاتشان صحبت کنند.
  7. به آنها اطمینان دهید که همیشه حاضرید در کنارشان باشید.
  8. تشویق کنید که به دنبال پیدا کردن کمک حرفه‌ای بروند.
  9. به آنها بگویید که احساساتشان طبیعی است و تنها نیستند.
  10. از راهنمایی به آنها در پیدا کردن منابع و کمک‌های مورد نیازشان استفاده کنید.
  11. به آنها کمک کنید تا برنامه‌ای را برای تغییر وضعیت خود برنامه‌ریزی کنند.
  12. به آنها در حفظ روزمرگی کمک کنید.
  13. به آنها بگویید که اهمیتی قائل هستید و نگران آنها هستید.
  14. ایده‌هایی برای فعالیت‌های تفریحی و پرانرژی ارائه دهید.
  15. به آنها کمک کنید تا روزانه به مقدار کافی ورزش کنند.
  16. تشویقشان کنید تا وقت کافی برای استراحت داشته باشند.
  17. به آنها کمک کنید تا روابط اجتماعی خود را تقویت کنند.
  18. تشویقشان کنید تا به موسیقی گوش دهند یا هنر را تجربه کنند.
  19. از آنها بخواهید تا در فعالیت‌های داوطلبانه شرکت کنند.
  20. همراهی کنید تا به مراقبت از خودشان بپردازند.
  21. به آنها کمک کنید تا روش‌های مدیریت استرس و اضطراب را یاد بگیرند.
  22. درخواست کمک حرفه‌ای را تشویق کنید.
  23. به آنها کمک کنید تا راه‌هایی برای تغییر نگرش خود پیدا کنند.
  24. به آنها کمک کنید تا برنامه معناداری در زندگی خود داشته باشند.
  25. با آنها در مورد روش‌های مثبت فکر کردن صحبت کنید.
  26. به آنها یادآوری کنید که همیشه گزینه‌های دیگری در زندگی وجود دارد.
  27. سعی کنید به آنها کمک کنید تا از روش‌های مختلف خودآگاهی و خودمراقبت استفاده کنند.
  28. به آنها کمک کنید تا در برابر رویدادهای منفی مقاومت کنند.
  29. از طریق فعالیت‌های آرامش‌بخش و مثبت آنها را تشویق کنید.
  30. هرگز احساساتشان را کم نشان ندهید و مراقب آنها باشید.

مطالعه این مطلب توصیه میشود: راه های درمان افسردگی ماژور / راه های درمان افسردگی خفیف

آموزش چگونه با افراد افسرده صحبت کنیم و ارائه خدمات درمان افراد افسرده

Supporting a loved one experiencing depression

error: شما قادر به کپی مطالب این سایت نیستید
پیمایش به بالا