مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی دکترسلام – سایت رسمی

عکس اول وبلاگ دکترسلام

(24ساعته + تعرفه مصوب) (حضوری، تلفنی، آنلاین) مشاوره خانواده؛ مشاوره زناشویی؛ مشاوره ازدواج؛ مشاوره فردی

تمامی مشکلات شما را در کوتاه ترین زمان ممکن توسط مشاوران مجرب و متخصص حل می‌شود

  • ارائه خدمات مشاوره حضوری / تلفنی یا آنلاین WhatsApp (از سراسر دنیا)
  • بدون نیاز به دریافت نوبت قبلی
  • فعالیت شبانه روزی و 24ساعته (حتی در روزهای تعطیل)
  • دارا بودن تیمی از بهترین روانشناسان تهران که همگی بیش از 10 سال تجربه کاری دارند 
  • امکان دریافت مشاوره فوری در هر ساعت از شبانه روز
  • اختصاص روانشناس متخصص در حیطه درخواستی
  • ارائه تعرفه های مصوب دولتی
سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

ارتباط سریع و 24ساعته
⇓ کافیست کلیک کنید ⇓
عکس دوم وبلاگ مرکز مشاوره دکتر سلام

افسردگی دوران قاعدگی

مشاوره و درمان افسردگی در دوران قاعدگی

فهرست مطالب

شایع ترین علائم افسردگی دوران قاعدگی چیست؟ چگونه با نوسان خلق و خو در دوران قاعدگی مقابله کنیم؟ درمان افسردگی در دوران قاعدگی چگونه است؟ بسیاری از زنان نوسانات خلقی و سایر علائم روانی را تجربه می کنند که بر دوره های قاعدگی آنها تأثیر می گذارد. برای اکثریت قریب به اتفاق زنان، علائم پریود معمولاً خفیف هستند. با این حال در برخی موارد، زنان ممکن است علائمی از افسردگی و نوسان خلقی را تجربه کنند که می تواند در روابط شخصی و زندگی روزمره آنها اختلال ایجاد کند.

نوسانات خلقی یکی از شایع ترین علائم افسردگی قبل از پریود و افسردگی در دوران قاعدگی است. همچنین در بسیاری از موارد می تواند نشانه ای از یک اختلال باشد که باید برطرف شود.

برای درمان افسردگی دوران قاعدگی میتوانید بصورت 24ساعته با تیم متخصص درمان افسردگی در کلینیک دکترسلام، مشاوره افسردگی (حضوری، تلفنی، آنلاین) داشته باشید.

مشاوره روانشناسی افسردگی دوران قاعدگی

چرا خلق و خوی زنان در دوران قاعدگی تغییر میکند؟

اگرچه هنوز دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث تغییرات خلق و خوی زنان در دوران قاعدگی زنان می شود، اما از نظر علمی ثابت شده است که هورمون ها نقش مهمی در این علائم دارند. در طول قاعدگی، هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون در روزهای منتهی به قاعدگی به اوج خود می رسد. طبق تحقیقات، استروژن تا حدی مسئول تنظیم خلق و خوی ما است، بنابراین منطقی است که در روزهای پریود احساس ناراحتی کنیم یا از حالت عادی خارج شویم. علاوه بر این سطح پایین پروژسترون نیز در ایجاد نوسانات خلقی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس نقش دارد.

قاعدگی چگونه بر خلق و خوی زنان تأثیر می گذارد؟ زنان پریود ممکن است از علائم روانی زیر رنج ببرند:

خستگی

تمام فرآیندهایی که یک زن در طول قاعدگی طی می کند می تواند باعث خستگی شود. خستگی انجام مسئولیت های عادی روزانه را دشوار می کند.

1.مشکل در خوابیدن

قاعدگی می تواند باعث شود زنان در خواب راحت شبانه با مشکلات زیادی مواجه شوند.

2.نوسانات خلقی

همانطور که در بالا ذکر شد نوسانات خلقی که در طول دوره قاعدگی تجربه می شود اغلب به دلیل نوسانات هورمون هایی مانند استروژن یا پروژسترون ایجاد می شود.

3.گریه بی دلیل

قاعدگی همچنین می تواند باعث شود زنان در موقعیت هایی که معمولاً گریه نمی کنند بخواهند گریه کنند.

4.کناره گیری اجتماعی

قاعدگی می تواند بر خلق و خوی زنان تأثیر بگذارد و به دلیل علائم جسمی و روانی همراه به انزوای اجتماعی منجر شود.

5.اضطراب

قاعدگی می تواند باعث افزایش سطح اضطراب در زنان شود.

6.تحریک پذیری

نوسانات خلقی همراه با علائم فیزیکی همراه با دوره قاعدگی می تواند باعث تحریک پذیری در زنان شود.

درمان افسردگی در دوران قاعدگی چگونه است؟

تعدادی استراتژی وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با علائم و درمان افسردگی در دوران قاعدگی کمک کند:

یک دفترچه خاطرات خلقی داشته باشید

افراد می توانند گزارشی از تغییرات خلق و خوی خود در زمانی که در دوره قاعدگی اتفاق می افتد نگه دارند. این می تواند به فرد کمک کند تا تشخیص دهد که چه چیزی ممکن است باعث تأثیرات خاصی بر خلق و خوی او شود و آنها را پیش بینی کند.

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید

خوردن یک رژیم غذایی متعادل کم قند، چربی و کافئین می تواند به کاهش نوسانات خلقی ناشی از قاعدگی کمک کند. ورزش منظم همچنین می تواند به کاهش علائم احساسی و جسمی قاعدگی کمک کند.

سعی کنید منابع استرس را کاهش دهید

برخی فعالیت ها می توانند به کاهش سطح استرس کمک کنند، مانند یوگا یا مدیتیشن که می تواند به کاهش اثرات کمک کند.

مشاوره بخواهید

زنانی که دارای اختلالات یا مشکلات روانی هستند، تأثیر بیشتری بر دوره قاعدگی خود دارند. بنابراین اگر فکر می کنید علائم یک اختلال را تجربه می کنید توصیه می کنیم به یک درمانگر حرفه ای مراجعه کنید.

Menstrual depression