مرکز مشاوره دکترسلام {کلینیک رواشناسی دکترسلام}

کلینیک روانشناسی دکترسلام

اولین مرکز 24ساعته در ایران

کلینیک روانشناسی دکتر سلام (مرکز مشاوره دکترسلام)
مشاوره تلفنی
مشاوره آنلاین
مشاوره حضوری
سرعت و سهولت

فرآیند نوبت دهی در اسرع وقت صورت میگیرد و حداکثر طی 10دقیقه به تراپیست مجرب در حیطه درخواستی وصل میشوید.

تعرفه های مصوب

کلیه خدمات با تعرفه کمتر از تعرفه مصوب 1402 انجام میشود. همچنین تمامی مشاورین بیش از 10سال تجربه کاری دارند.

تایم کاری منعطف

شما در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل، میتوانید از خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری استفاده کنید.

سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

مشاوره مشکلات خانوادگی

مرکز تخصصی مشاوره مشکلات خانوادگی دکترسلام

فهرست مطالب

در مشاوره مشکلات خانوادگی، شما ارتباط با خانواده و روابط فردی، رفتارها، عواطف، احساسات، تفکرات و رویه های زندگی خانوادگی خود در رابطه با مسائل خانوادگی درمان می کنید. در واقع مشاوره خانواده به شما کمک می کند تا روابطتان را با فرزندانتان، همسرتان و سایر اعضای خانواده تقویت کنید و درک بهتری از وضعیت خانواده خود پیدا کنید.

در مشاوره مشکلات خانوادگی که در مرکز مشاوره دکترسلام بصورت حضوری یا تلفنی و آنلاین انجام میشود باعث میشود تا در فضایی خنثی و آرام مشکلات مطرح و ریشه یابی شوند و همه اعضای خانواده کمک شود تا با ترویج بازیابی ارتباط عاطفی بین زوجین یا اعضای خانواده، تنش ها یابند و روابط خانوادگی به جای از هم پاشیدن تقویت شود.

به عبارت دیگر، مشاوره مشکلات خانوادگی برای کسانی است که می خواهند با اعضای خانواده بهتر کنار بیایند و یا بتوانند مشکلات بوجود آمده را مدیریت کنند. این مشاوره برای زوجین، والدین و دیگر اعضای خانواده کاربرد دارد و می تواند برای طیف وسیعی از مشکلات مفید باشد:

  • اگر مدام با عزیزان خود بحث کنید، حتی اگر دوست دارید کنار بیایید
  • اگر از روابط خود احساس نارضایتی می کنید و می خواهید احساس نزدیکی کنید
  • اگر از اعضای خانواده خود احساس دوری، طرد شدن یا انزوا میکنید
  • اگر خاطرات بدی از سوء استفاده یا بی توجهی دارید و آرزو میکنید آنها را فراموش کنید
  • اگر احساس می کنید بین اعضای خانواده که با هم کنار نمی آیند گرفتار شده اید
  • اگر یکی از اعضای خانواده با مشکلات روانی مواجه است
  • اگر میخواهید مهارت های فرزند پروری بیاموزید و با رفتارهای خطرناک فرزند خوب مقابله کنید
  • اگر برای مواجهه با یک بیماری ، معلولیت یا مرگ یکی از اعضای خانواده به کمک نیاز دارید
  • اگر می خواهید با مشکلات مربوط به خیانت و یا جدایی و طلاق بهتر روبرو شوید

مرکز مشاوره روانشناسی مشکلات خانوادگی دکترسلام

درمان مشکلات خانوادگی

منتظر نمانید تا تنش ها و مشکلات خانوادگی به به درگیری و پرخاشگری و در نهایت به کدورت تبدیل شود. یک خانواده سالم، خانواده ای است که تعارضات خود را به طور صحیح و درستی مدیریت می کند. یک روانشناس خانواده، با علم و دانش خود در این مسیر قرار میدهد و طبق مشکل بوجود آمده در زندگی شما از روش خاصی برای حل مسئله استفاده میکند.

هدف اصلی مشاوره درمان مشکلات خانوادگی این است که یاد بگیریم یا دوباره یاد بگیریم که چگونه ارتباط برقرار کنیم، سپس اعتماد و احترام را به جای پرخاشگری که می تواند در خانواده به جریان بیفتد را بازگردانیم. در مشاوره روانشناسی، خانواده یک مجموعه واحد است که توسط زوجین و فرزندان تشکیل شده است و مکانی بدون قید و شرط میباشد که در آن همه احساسات می توانند در گردش باشند (شادی، غم، خشم، نفرت از حسادت و …) و برخی از رویدادهای زندگی مانند اختلاف عقاید، مشکلات مالی، مهارت های ارتباطی، تولد، نوجوانی، مرگ یکی از عزیزان، ترک فرزند، بیماری و … می توانند باعث ایجاد یک بحران شوند.

مشاوره درمان مشکلات خانوادگی بر این فرض استوار است که رنج یکی از اعضای خانواده ناشی از وجود مشکل در خانواده است. به همین دلیل مشاوره خانواده تمام تعاملات درون یک خانواده را در نظر می گیرد و هدف آن تجزیه و تحلیل باورهای نادرست در خانواده، شناسایی ناگفته ها، رنجش ها و ترس های هر یک اعضای خانواده است. البته هریک از اعضای خانواده نیز میتوانند به تنهایی از خدمات مشاوره مشکلات خانوادگی استفاده کنند تا:

  • مشکلات خانوادگی را بهتر مدیریت کنند
  • الگوهای ارتباطی بین خود و دیگران را بهبود ببخشند
  • یکدیگر را بهتر درک کرده و قدردانی کنند
  • اختلافات خانوادگی را کاهش دهند
  • احساس نزدیکی و ارتباط بیشتری با اعضای خانواده داشته باشند
  • دردهای گذشته را فراموش کرده و ادامه دهند

مطالعه این مطلب توصیه میشود: مشاوره آنلاین

مشاوره درمان مشکلات خانوادگی بصورت 24ساعت

درمان مشکلات خانوادگی با رویکرد سیستمی

مانند همه درگیری ها، مشکلات خانوادگی عواقب جدی دارد. این عواقب می تواند به طور مشخص با اختلالات روانی مانند بی خوابی، افسردگی، حملات اضطرابی یا حتی مشکلات شناختی تمرکز و یادگیری آشکار شود. بنابراین نباید مشکلات خانوادگی را به ساده گرفت و باید به درمان مشکلات خانوادگی فکر کرد. زیرا یک اختلال در حوزه خانواده می تواند تأثیر زیادی بر زوجین و فرزندان داشته باشد.

این روش از درمان مشکلات خانوادگی، خانواده را به عنوان یک سیستم در نظر می گیرد که اعضای آن به یکدیگر وابسته هستند. این تکنیک درمان مشکلات خانوادگی، رویکردی جهانی است که بر مبادلات بین اعضا پافشاری می کند و تعاملات کلامی و عاطفی را رمزگشایی می کند. پس از آن دشوارترین کار برای متخصص باقی می ماند که یک الگوی رفتاری را تعریف کند، معایب آن را بیابد و به تدریج در اطراف آنها کار کند تا فضای تعادل و درک متقابل را بازگرداند. (برای مثال، درمانگر با استفاده از ابزارهای مختلف مانند ایفای نقش، به خانواده کمک می کند تا رفتارهای جدید و سالم تری را ایجاد کند. رویکرد سیستمی در خانواده درمانی به عواطف فرد دردمند و همچنین به احساسات اطرافیان و واکنش های آنها توجه زیادی دارد)

مطالعه این مطلب توصیه میشود: مشاوره زناشویی

راه حل مشکلات خانوادگی

آیا رابطه شما بد می شود؟ آیا در برقراری ارتباط مشکل دارید؟ آیا هنوز همدیگر را دوست دارید، اما احساس می کنید هیچ چیز درست پیش نمی رود؟ ارتباط با مشاور خانواده می تواند راه حل مشکلات خانوادگی باشد. در ابتدا زندگی زناشویی زیبا و هماهنگ است ولی با گذشت زمان، مشکلات در برقراری ارتباط ظاهر می شود و کم کم بحران ها بیشتر می شود. قبل از یک تصمیم نهایی، ارتباط با مشاور خانواده می تواند در بی طرفی کامل، مشکلات خانوادگی را حل کند و آنها را با مدیریت تعارضات و احساسات بهبود بخشد.

یک مشاور خانواده یا یک زوج درمانگر نه قاضی است و نه داور. ارتباط با مشاور خانواده باعث میشود تا با بررسی تاریخچه، رفتار و رنج هر یک اعضای خانواده به تنهایی و به عنوان یک سیستم، به سمت حل مشکلات خانوادگی رفت و با ایجاد بسترهای ارتباطی جدید در بین افراد خانواده برای رفع ناگفته ها و اختلافات مسائل را به شکل اصولی حل کنید.

وقتی زوجین یا اعضای یک خانواده به طور روزانه با مشکلات ارتباطی مواجه هستند، وقت آن است که ارتباط با روانشناس خانواده را در اولویت خود قرار بدهند. نباید منتظر تشدید مشکلات و تعارضات بوجود آمده باشید. مشاور خانواده که به محض ظاهر شدن تنش یا قطع ارتباط انجام می شود، یک راه حل مشکلات خانوادگی است. هنگامی که یکی از افراد خانواده احساس ناامیدی یا رنج می کند، می تواند از مشاور و روانشناس درخواست همفکری و ارائه راهکار کند.

مطالعه این مطلب توصیه میشود: مشاوره خیانت

مشاوره روانشناسی حل مشکلات خانوادگی 02125917355

مشکلات خانوادگی را چگونه حل کنیم

پاسخ به سوال مشکلات خانوادگی را چگونه حل کنیم، ساده نیست. چرا که هر خانواده ای مشکلات مختص به خودش را دارد و آن مشکلات باید توسط یک روانشناس متخصص در حیطه خانواده ارزیابی و ریشه یابی شوند و سپس به این سوال پاسخ داد.

شما می‌توانید با مراجعه به متخصصین مشاوره و درخواست مشاوره خانوادگی، در فرآیند درمان مشکلات خانوادگی خود کمک بگیرید. در این بخش از مشاوره، متخصصین با استفاده از روش‌های مختلفی همچون گفتگو، تحلیل، تصمیم‌گیری و تمرین ارتباطی به شما کمک خواهند کرد تا با رفع مشکلات خانوادگی، زندگی بهتری داشته باشید. در حین مشاوره، متخصصین سعی می‌کنند با شما به شناسایی مشکلات خانوادگی و علل آن‌ها بپردازند و دلایل فرعی و ناخواسته را نیز روشن کنند. سپس به عنوان یک گروه، با همکاری و ارتباط دوستانه به پیدا کردن راهکارهایی برای حل مسائل و بهبود وضعیت خانواده می‌پردازند.

مشاوره مشکلات خانوادگی یکی از راه‌های مؤثر برای حل مشکلات خانوادگی و بهبود روابط داخل خانواده است. در مشاوره خانوادگی، متخصصین با شنیدن نظرات، انتظارات و نیازهای افراد خانواده، با تحلیل مسائل، بهبود روابط و برطرف کردن مشکلات پرداخته و با ارائه راهکارهای کاربردی و مؤثر، به خانواده کمک می‌کنند تا بهبودی روابط داخل خانواده را دست یابند. همچنین در مشاوره خانوادگی، با شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات اعضای خانواده، روش‌های مختلفی مانند گفت‌وگو، تحلیل، تمرین ارتباطی و… در پرداختن به مسائل و بهبود روابط بین اعضای خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاهش یا اجتناب از تعارضات خانوادگی با پذیرش تفاوت ها آغاز می شود. اما در برخی موارد، وضعیت غیرقابل تحمل یا خطرناک می شود. اغلب خانواده هایی که در مواجهه با مشکلات هستند کمتر در جستجوی راه‌حل به کمک یک متخصص هستند. مشاوره به شما این امکان را می دهد که خودتان را بهتر بشناسید، خودتان را همانطور که هستید بپذیرید، عواقب رفتار را بر خانواده و به ویژه فرزندان بررسی کنید و در نهایت بدانید مشکلات خانوادگی را چگونه حل کنیم.

هر خانواده ای ممکن است با اتفاقاتی از قبیل: ازدواج، بدنیا آمدن فرزند، خروج آنها، گاهی اوقات حوادث مخرب یا جدی مانند بیماری یا مرگ، مشکلات ارتباطی، اختلال رفتاری، اعتیاد، رفتارهای خشونت آمیز، مشکلات فرهنگی، مشکلات جنسی، مشکلات مالی، فرسودگی شغلی … روبرو شود.

مطالعه این مطلب توصیه میشود: مشاوره مشکلات زن و شوهر

نقطه شروع مشکلات خانوادگی

بطور کلی نقطه شروع مشکلات خانوادگی، ناراحتی یکی از اعضای خانواده است و زمانی موضوعیت پیدا می کند که رنج یکی از اعضای خانواده عواقبی بر کل خانواده دارد. به همین دلیل هدف مشاوره مشکلات خانوادگی این است که آموخت با دیگران تعامل داشت، مشکلات را مدیریت کرد و روابط بین اعضای خانواده را بهبود بخشید. در واقع روانشناس خانواده می تواند به شما کمک کند:

  • روابطی که ممکن است با همسر، فرزندان یا سایر اعضای خانواده شما تیره شده باشد را بهبود دهید
  • درک بهتری از شما یا درک بهتری از درد و رنج دیگر اعضای خانواده رخ دهد
  • نقش ها و وظایف اعضای خانواده سازماندهی مجدد شود
  • رنجش ها و ناامیدی های بین زوجین یا فرزندان از بین برود

همانطور که گفتیم مشاوره مشکلات خانوادگی حمایتی است که با هدف درک بهتر فرد و حل مسئله انجام میگیرد، مراجع را در مواجهه با مشکلاتش «تنها» نمیگذارد تا پویایی خانواده بدست آورد و باورهای نادرست، ترس ها، رنج ها و ناکارآمدی ها را برطرف کرد. مشاور خانواده به محض بروز مشکل بدتر شدن روابط خانوادگی وارد عمل می شود.تا ارتباط بین اعضای خانواده منجر به انکار، دروغ، خودداری از مسئولیت و ناتوانی در مواجهه با واقعیت نشود.

انواع مشکلات خانوادگی

مشاور خانواده به حرف های شما گوش می دهد، از شما حمایت می کند و شما را به سمت درک بهتر راهنمایی می کند، کلیدهای برقراری ارتباط بهتر را به شما می دهد و میتوانید با کمک او بر موانع بوجود آمده غلبه کنید. برخی از انواع مشکلات خانواده های امروزی که در ارتباط با مشاور خانواده مطرح میشوند عبارت اند از:

  • زندگی زن و شوهری
  • تعهد و مسئولیت پذیری
  • تمایلات جنسی
  • بی وفایی و خیانت همسر
  • ارتباط والد-فرزندی
  • آموزش کودکان
  • فرزندپروری
  • و …

در واقع مشاوره خانواده در یک محیط صمیمی و بدون قضاوت، باعث میشود انواع مشکلات خانوادگی اعم از رنج ها، احساسات، ترس ها و تردیدهای خود را بیان کنید. در برخی از شرایط، عقب نشینی و روشن کردن یک موقعیت یا مسائل مربوط به رابطه می تواند دشوار باشد اما توسط ارتباط با مشاور خانواده میتوان این کار را بدون تنش انجام داد و دانست هدف از مشاوره خانواده، شناسایی و حل مشکلات خانوادگی است. برای اینکه گره از مشکلات باز کنید خود را با یک متخصص همراهی کنید.

زمانی که در زندگی خود به عنوان زوج، فرزند و یا بطور کلی خانواده با انواع مشکلات خانوادگی روبرو می شوید که نمی توانید بر آن غلبه کنید و این یک بحران مرتبط با مشکلات ارتباطی در زوجین، مشکلات جنسی، خیانت، به دنیا آمدن نوزاد، تحصیل فرزندان، اختلافات خانوادگی، نگرانی در مورد پول، دوره بیکاری و یا جدایی، خیانت، بیماری یا… است باید از مشاوره مشکلات خانوادگی استفاده کنید.

سایت مشکلات خانوادگی

مشکلات خانوادگی می‌توانند بسیار دردناک باشند. با این حال، راه هایی برای حل این نوع مشکلات وجود دارد. زندگی کوتاه تر از آن است که زمان را برای غرق شدن در افکار منفی تلف کنید. خانواده شما مشکلات خانوادگی دارند، درگیر تعارضات زناشویی هستید؟ با اعضای خانواده خود مشکلات ارتباطی دارید؟ اجازه ندهید این اختلال منجر به ناگفته ها شود و خانواده شما را متلاشی کند. زمان اقدام و مشاوره برای خانواده درمانی با کمک روانشناس یا مشاور خانواده فرا رسیده است. در مشاوره حل مشکلات خانوادگی، متخصصین مشاوره با استفاده از روش‌های مختلفی مانند گفتگو، تحلیل، تصمیم‌گیری و تمرین ارتباطی با شما به ارائه راه‌حل‌های جهت حل مشکلات خانوادگی شما کمک خواهند کرد. به همین دلیل با مشاوره حل مشکلات خانوادگی، می‌توانید در فرآیند بهبود و اصلاح مشکلات خانوادگی خود از متخصصانی که به صورت حرفه‌ای دارای تجربه هستند، استفاده کنید.

سایت مشاوره مشکلات خانوادگی ما بصورت 24ساعته امکان ارتباط حضوری، تلفنی و آنلاین شما با روانشناس را فراهم کرده است. فقط کافیست با شماره تماس 021.25917355 و شماره واتساپ 0921.2014880 در ارتباط باشید.

جمع بندی

مشاوره اختلافات خانوادگی یک فرآیند مهم است که به حل مسائل و اختلافات میان اعضای خانواده کمک می‌کند. هدف اصلی مشاوره اختلافات خانوادگی به دست آوردن یک شناخت دقیق از مسائلی است که برای خانواده به وجود آمده است و پیدا کردن راه‌حلی برای حل آن‌ها. درواقع، مشاوره خانواده می‌تواند به بهبود روابط خانواده و افزایش همدلی و تعامل بین اعضای خانواده کمک کند. علاوه بر این، مشاوره خانواده می‌تواند به کاهش تنش‌ها و استرس خانوادگی، بهبود مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده و به‌کارگیری روش‌های سازنده در حل مسائل کمک کند.بنابراین، اگر خانواده شما با مشکلات روبه‌رو شده است، مشاوره خانواده می‌تواند به شما در حل مشکلات و بهبود روابط کمک کند.

error: شما قادر به کپی مطالب این سایت نیستید
پیمایش به بالا