مرکز مشاوره دکترسلام {کلینیک رواشناسی دکترسلام}

کلینیک روانشناسی دکترسلام

اولین مرکز 24ساعته در ایران

کلینیک روانشناسی دکتر سلام (مرکز مشاوره دکترسلام)
مشاوره تلفنی
مشاوره آنلاین
مشاوره حضوری
سرعت و سهولت

فرآیند نوبت دهی در اسرع وقت صورت میگیرد و حداکثر طی 10دقیقه به تراپیست مجرب در حیطه درخواستی وصل میشوید.

تعرفه های مصوب

کلیه خدمات با تعرفه کمتر از تعرفه مصوب 1402 انجام میشود. همچنین تمامی مشاورین بیش از 10سال تجربه کاری دارند.

تایم کاری منعطف

شما در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل، میتوانید از خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری استفاده کنید.

سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

تست شخصیت شناسی ازدواج

تست شخصیت شناسی ازدواج

فهرست مطالب

آیا میدانید تست شخصیت شناسی ازدواج از ضروری ترین کارهایی است که باید قبل ازدواج انجام شود؟ یکی از معیار های مهم برای انتخاب همسر، عشق و علاقه می باشد. درست است که عشق و علاقه لازم است ولی کافی نیست. برای یک ازدواج موفق باید به شناخت درست و کاملی از طرف مقابل رسید.
تقریبا 99% افرادی که طلاق گرفته اند و یا رضایتی از انتخاب خود ندارند فکر میکرده اند که به شناخت خوبی رسیده اند. ولی بعد مدتی از شروع زندگی مشترک متوجه شدند که اگاهی و شناخت درستی از همسر خود نداشته اند. این موضوع درحالی مطرح میشود که بسیاری از اختلالات روانی و پیش بینی تعارضات زناشویی فقط از عهده یک روانشناس با کمک ابزار روانسنجی بر می آید و این امکان وجود داشت که با مشاوره قبل از ازدواج به آنها پی برد.
برای جلوگیری از بروز چنین مواردی مشاوره قبل از ازدواج و تست ازدواج میتواند کارآمد باشد. تست شخصیت شناسی ازدواج، علاوه بر شناخت طرفین، میتواند مشکلاتی که ممکن است در آینده با گزینه مورد نظر بوجود آید را پیش بینی کند.

روانشناسان برای مشاوره پیش از ازدواج از تست شخصیت شناسی ازدواج از جمله تست آمادگی ازدواج نئو، تست پیش از ازدواج ام ام پی آی و تست رواشناسی قبل از  ازدواج میلون استفاده می کنند. در ادامه این مطلب از وبلاگ مرکز مشاوره دکتر سلام همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری بدست آورید.

شخصیت شناسی ازدواج

تست شخصیت شناسی ازدواج ویژگی های مهم شخصیتی، رفتاری، روانی و اجتماعی را ارزیابی میکند و اطلاعات و نکات مهمی درباره شخصیت را ارائه میکند. برخی از مواردی که در تست شخصیت شناسی ازدواج باید بررسی میشود عبارت اند از:

  • وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری
  • تعهد و وجدان
  • اختلالات شخصیتی-روانی (مثل افسردگی، خودشیفتگی، بدبینی، انحراف روانی و …)
  • ثبات خلقی

شخصیت شناسی ازدواج

تست شخصیت برای ازدواج

یکی از موارد حائز اهمیت در مشاوره قبل از ازدواج، انجام تست شخصیت برای ازدواج است. این تست کمک میکند تا شما تمامی فاکتورهای مهم در یک ازدواج موفق را بررسی کنید و زوایای پنهان و نهان شخصیت یکدیگر را شناسایی و بررسی کنید.
در جلسات مشاوره قبل از ازدواج، روانشناس شما تست شخصیت برای ازدواج (تست شخصیت شناسی ازدواج) که یک تست معتبر در سطح جهانی است را برای شما انتخاب میکند تا به آنها پاسخ دهید. بعد از پاسخ دهی به این سوال به نمره گذاری، تحلیل و تفسیر تست شخصیت شناسی ازدوج پرداخته میشود. سپس بر اساس نتایج بدست آمده میزان سازگاری و مشکلات احتمالی پیش رو مشخص میشود.
درواقع تست شخصیت شناسی ازدواج، ویژگی های فردی و اجتماعی افراد را ارزیابی میکند و به افراد کمک میکند تصمیم درست و منطقی برای انتخاب همسر و ازدواج بگیرند.

تست شخصیت برای ازدواج چه مواردی را نشان می‌دهد؟ تست ازدواج ویژگی های مهم شخصیتی، رفتاری، روانی و اجتماعی را ارزیابی میکند و اطلاعات و نکات مهمی درباره شخصیت را ارائه میکند. برخی از مواردی که تست ازدواج برای شخصیت شناسی نشان میدهد عبارت اند از:

  • وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری
  • تعهد و وجدان
  • اختلالات شخصیتی-روانی (مثل افسردگی، خودشیفتگی، بدبینی، انحراف روانی و …)

تست آمادگی ازدواج

تست آمادگی ازدواج نئو، یکی از رایج ترین تست هایی است که روانشناسان در جلسات مشاوره قبل از ازدواج از آن استفاده میکنند. درواقع تست نئو یک تست روان‌سنجی است که در سراسر جهان برای بررسی شخصیت افراد و مشاوره قبل از ازدواج انجام می‌شود.
این پرسشنامه که آزمونی جامع و کامل برای ارزیابی شخصیت است، برای سنجش 5عامل بزرگ شخصیت (شامل شامل برون گرایی، روان رنجوری یا عصبانیت، با وجدان بودن، گشودگی به تجربه و توافق پذیری) به کار میرود. البته این 5عامل بزرگ شخصیت، شامل 6جنبه دیگر(مانند وظیفه شناسی، درک دیگران، جمع گرایی، خشم و کینه، انعطاف پذیری، نظم درونی، تلاش برای موفقیت، افسردگی، استرس و ارزشها) هستند که باعث میشود این تست در مجموع 30ویژگی شخصیت را ارزیابی کند.
با تحلیل این 30ویژگی شخصیت، میتوان به درک کاملی از وضع عاطفی،اجتماعی و نگرشی فرد دست یافت و نتایج تفسیر این تست ازدواج، میتواند نشان‌دهنده جنبه‌های مختلف شخصیتی یک فرد باشند (مثلا میتواند نشان دهد که یک فرد تا چه میزان باوجدان است و توافق پذیری دارد)
ویژگی های شخصیتی که در تست ازدواج Neo بررسی میشود به معنی الگوهای پایدار صفات و گرایش هایی هستند که به رفتار فرد دوام میبخشد. این ویژگی ها میتوانند مشکلات و موفقیت هایی که بعد از ازدواج نمایان میشود را پیش بینی کند. به همین دلیل تست نئو برای ازدواج ابزار روانسنجی خوبی برای شناخت چالش هایی است که ممکن است به سبب تفاوت در ویژگی های شخصیتی ممکن است بوجود آیند.
تست ازدواج نئو نئو دو مدل دارد: اولی NEO-PIR است که ۲۴۰ سوال دارد و این تست علاوه بر 5عامل بزرگ شخصیت، ۵۵ عامل دیگر که زیرمجموعه این ۵ عامل هستند را نیز ارزیابی می کند. دومی NEO-FFI است که ۶۰ سوال دارد و این تست تنها ۵ عامل اصلی را ارزیابی می کند.

تست پیش از ازدواج

تست پیش از ازدواج (Minnesota Multiphasic personality Inventore) از معروف ترین و پرمصرف ترین تست های مشاوره قبل از ازدواج در سراسر دنیا است که میتواند علاوه بر ویژگی های شخصیتی، اختلال های روانی زیادی را نمایان کند.
هدف از اجرای تست ازدواج MMPI شناخت شخصیت افراد است تا بتوان طرز فکر آنها، اختلالات روانی و ناسازگاری ها را فهمید.
ابعادی از شخصیت که در تست ازدواج MMPI بررسی میشوند:

  • خود بیمار انگاری: این مقیاس به منظور شناسایی اختلال خود بیماری انگاری ساخته شده است. گاهی اوقات یک فرد برای جلب توجه، ترحم دیگران و یا دلایل دیگر، بدون داشتن هیچ مشکلی ادعای ناخوش احوالی میکند که به آن اختلال خود بیمار انگاری میگویند.
  • افسردگی: این مقیاس به منظور شناسایی افسردگی ساخته شده است. از آنجایی که متاسفانه در دهه های اخیر این اختلال شیوع زیادی داشته است و افسردگی میتواند تمام زندگی را تحت تاثیر قرار دهد، باید آن را جدی گرفت.
  • انحراف روانی: این مقیاس به منظور شناسایی افراد با شخصیت غیر اخلاقی و غیر اجتماعی ساخته شده است.
  • هیستریا: این مقیاس به منظور شناسایی افرادی که در مواقع استرس زا، بطور غیرعادی دچار اختلال در عملکرد میشوند ساخته شده است.
  • مردانگی و زنانگی: این مقیاس به منظور شناسایی و بررسی امیال جنسی، نیازها و کلیشه های روحی ساخته شده است.
  • پارانویا: این مقیاس به منظور شناسایی دیدگاه فرد نسبت به اطرافیان و خودش ساخته شده است. بعضی از ماده های این مقیاس عبارت اند از خشم و کینه، بدبینی، حسادت، سوءظن و …
  • ضعف روانی: این مقیاس به منظور شناسایی وضعیت و سلامت روان ساخته شده است. برخی از ماده های این مقیاس عبارت اند از استرس، ترس، فکرهای بیهوده، وسواس و …
  • روان گسیختگی یا اسکیزوفرنی: این مقیاس به منظور شناسایی روان گسیختگی ساخته شده است که مشخصه آن اختلال در تفکر، رفتار و خلق است.
  • هیپومانیا: این مقیاس به منظور شناسایی یک اختلال روانشناختی است که به صورت سرخوشی غیر طبیعی بر احساسات، رفتار و افکار بروز پیدا میکند.
  • درونگرایی اجتماعی: این مقیاس به منظور شناسایی مشکلاتی مانند مهارت اجتماعی، عدم علاقه به حضور در جامعه، سازگاری با دوستان و … ساخته شده است

تست روانشناسی قبل از ازدواج

تست ازدواج میلون یکی از معتبرترین تست های دنیا برای تشخیض اختلالات شخصیتی است و همانند تست MMPI است با این تفاوت که بررسی جامع تر و کامل تری نسبت به اختلالات روانی دارد.
از آنجا که اختلالات شخصیتی و مشکلات روانی را میتوان از مهم ترین مشکلات پیش روی هر رابطه ای قلمداد کرد، این تست میتواند نگرانی های شما را رفع کند.
مقیاس‌های میلون عبارتند از:

  • مقیاس‌های مربوط به اختلالات شخصیتی خفیف: شخصیت روان گسیخته، شخصیت اجتنابی، شخصیت افسرده، شخصیت وابسته، شخصیت نمایشی، شخصیت خودشیفته، شخصیت ضداجتماعی، شخصیت تهاجمی، شخصیت اجباری (کمال‌گرا)، شخصیت منفی‌گرا (تهاجمی منفعل)، شخصیت خودسرزنش‌گر
  • مقیاس‌های مربوط به اختلالات شخصیتی شدید:، شخصیت اسکیزوتایپال، شخصیت مرزی، شخصیت پارانوئید
  • مقیاس‌های مربوط به سندرم بالینی خفیف: اضطراب، اختلال روان تنی، اختلال دوقطبی (شیدایی)، افسرده خویی، وابستگی به الکل، وابستگی به مواد، اختلال، استرس بعد از سانحه (PTSD)
  • مقیاس‌های مربوط به سندرم بالینی شدید: اختلال فکر، افسردگی اساسی، اختلال هذیان

سوالات تست شخصیت شناسی

تست ازدواج یا همان تست شخصیت شناسی ازدواج، یک پرسشنامه روانسنجی و بین المللی است که در تمام دنیا استفاده میشود. سوالات تست شخصیت شناسی بر اساس نوع تست متفاوت است. اما بطور کلی و خلاصه سوالات تست شخصیت شناسی ازدواج موارد زیر را مورد بررسی قرار میدهد:

  • مسائل و امور مالی
  • تعهد و وجدان
  • مسئولیت پذیری
  • سبک زندگی
  • معیارهای شخصی برای ازدواج
  • توانایی حل مسئله
  • اختلال های روانی
  • فرزندآوری
  • مسائل جنسی
  • و …
error: شما قادر به کپی مطالب این سایت نیستید
پیمایش به بالا