مرکز مشاوره دکترسلام {کلینیک رواشناسی دکترسلام}

مرکز مشاوره دکترسلام

اولین کلینیک 24ساعته در ایران

کلینیک روانشناسی دکتر سلام (مرکز مشاوره دکترسلام)
مشاوره تلفنی
مشاوره آنلاین
مشاوره حضوری
سرعت و سهولت

فرآیند نوبت دهی در اسرع وقت صورت میگیرد و حداکثر طی 10دقیقه به تراپیست مجرب در حیطه درخواستی وصل میشوید.

تعرفه های مصوب

کلیه خدمات با تعرفه کمتر از تعرفه مصوب 1403 انجام میشود. همچنین تمامی مشاورین بیش از 10سال تجربه کاری دارند.

تایم کاری منعطف

شما در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل، میتوانید از خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری استفاده کنید.

سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

مشاوره خانواده در زنجان

شماره تلفن مشاوره خانواده در زنجان 02125917355

فهرست مطالب

مشاوره خانواده جایگاه مهمی در بهبود روابط خانوادگی دارد. این نوع مشاوره باعث کاهش اختلافات و نزاع‌های خانوادگی، افزایش سطح درک و احترام در میان اعضای خانواده، افزایش هم‌احساسی، همدلی و همراهی در برابر مشکلات خانوادگی می‌شود. با این کار کیفیت زندگی خانوادگی ارتقاء پیدا می کند و سلامت روحی و روانی اعضای خانواده هم بهبود می‌یابد.

با جلسات مشاوره خانواده در زنجان، اعضای خانواده یاد می‌گیرند که چگونه با احترام به نظرات و نیازهای یکدیگر رسیدگی کنند، با این کار سبک زندگی خود را بهتر کنترل می کنند و در این بین خانواده هم به صورت کلی بهتر می شود. مشاور خانواده کمک می‌کنند تا اعضای خانواده مشکلات را با برخورد بهتر، درک بهتر و ارتباط بهتر حل کنند. درواقع مرکز مشاوره دکترسلام در کاهش فشارهای روانی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های روانی نیز تاثیر مثبتی دارد.

مشاوره خانواده با هدف بهبود روابط و ارتقای کیفیت زندگی افراد خانواده صورت می‌گیرد. در این نوع مشاوره، تلاش می‌شود تا مهارت‌های زندگی مانند مهارت‌های ارتباطی، حل مشکلات، تصمیم‌گیری و غیره در اعضای خانواده تقویت شود. اهداف مشاوره خانواده در مهارت‌های زندگی عبارتند از:

  • ارتقای مهارت‌های ارتباطی و برقراری ارتباطات سالم و مثبت در خانواده.
  • ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات و مدیریت تنش‌ها درون خانواده.
  • توسعه مهارت‌های تصمیم‌گیری در افراد خانواده.
  • آموزش مهارت‌های موثر در مدیریت زمان و انرژی.
  • شناسایی و به حل رساندن مشکلات خانوادگی.
  • ارائه و آموزش مهارت‌های موثر در مدیریت خشم، استرس و اضطراب.
  • افزایش شادکامی و خوشبختی افراد خانواده.
  • استفاده از تمرینات آموزشی و کمک به توسعه رفتارهای مثبت و بهبود خودتنظیمی در خانواده.
  • تقویت اعتماد به نفس در اعضای خانواده به منظور برخورد با مشکلات و استرس‌های روزمره.
  • تسهیل ایجاد تعادل بین کار و زندگی درون خانواده.

مطالعه این مطلب توصیه میشود: مشاوره خیانت

مرکز مشاوره خانواده در زنجان 09212014880 شماره تماس

بهترین مشاوره خانواده در زنجان

بهترین مشاوره خانواده در زنجان، با توجه به نوع احساسی که در خانواده به وجود آمده، متفاوت می‌تواند باشد. اما در کل، برای بهبود روابط عاطفی بین افراد خانواده، می‌توان به موارد زیر توجه کرد:

  • ارتقای هوش هیجانی: هوش هیجانی به معنای توانایی فهمیدن و مدیریت احساسات است. با تقویت هوش هیجانی در خانواده، افراد بهتر می‌توانند با احساسات خود و دیگران کنار بیایند و روابط بهتری را با یکدیگر برقرار کنند.
  • شناخت احساسات: شناخت احساسات خود و دیگران، گام مهمی در بهبود روابط عاطفی است. برای مثال، اگر دو نفر در خانواده با هم اختلاف نظر دارند، شناخت احساسات هر فرد و تلاش برای فهمیدن دیدگاه او، می‌تواند به بهبود روابط کمک کند.
  • کمک به بیان احساسات: گاهی اوقات، افراد در خانواده، قادر به صحبت کردن در مورد احساسات خود نیستند. در چنین شرایطی، مشاوره خانواده می‌تواند به بیان احساسات کمک کند و برای حل مشکلات و درک بهتر از همدیگر، اطلاعات لازم را فراهم کند.
  • آموزش روش‌های مدیریت احساسات: یکی از مهمترین عوامل پایداری روابط عاطفی، مدیریت احساسات است. در مشاوره خانواده، روش‌های مدیریت احساسات مثبت و مفید، به افراد آموزش داده می‌شود تا بتوانند در هنگام کنار یکدیگر، بهتر احساس کنند.
  • در کل، بهترین مشاوره خانواده در زنجان، مبتنی بر شناخت و درک عمیقی از هوش هیجانی و احساسات افراد خانواده است. رشد در این زمینه باعث بهبود روابط عاطفی، ارتقای تعاملات و افزایش احساس تعلق و عشق در خانواده می‌شود.

مطالعه این مطلب توصیه میشود: مشاوره زناشویی

شماره تلفن بهترین مشاوره خانواده در زنجان 02125917355

اصول کاری بهترین مشاوره خانواده در زنجان

اصول کاری بهترین مشاوره خانواده در زنجان برای درمان مشکلات خانوادگی عبارت اند از:

  • فهم و شناسایی اصلی مشکلات: مشاور خانواده با برخورداری از تحلیل برخی جزئیات مرتبط با مشکل می‌تواند سعی در فهمیدن مشکلات خانواده نماید.
  • تشویق به مکالمه با صمیمیت بالا: مکالمات با صمیمیت بالا، حقیقت درمیان قرار می‌دهند. مشاور خانواده باید برای تشویق خانواده به صحبت کردن با هم با صمیمیت بالا و معرفی نقاط قوت مختلف خانواده تلاش کند.
  • کمک در حل اختلاف: مشاور خانواده باید برای حل اختلاف بین اعضای خانواده بکار گرفته شود. او می‌تواند به نمایش گذاشتن پایه‌های مشترک اعضای خانواده تلاش کند تا با هدف‌آگاهی بتوان اختلافات را در صورتیکه وجود داشته باشند به حل برساند.
  • کمک در بهبود ارتباطات: ارتباطات به دو صورت مادی و غیر مادی وجود دارد و در هر دو صورت باید برای آن‌ها مهارت‌های خوبی داشت. مشاور خانواده اعضای خانواده را با مهارت‌های ارتباطی و تکنیک‌های موثر مانند شیوه‌های صحبت کردن صمیمانه، شنیدن فعال و تعیین مسئولیت‌های هر فرد در ارتباطات آشنا می‌کند.
  • تشویق به کار کردن به عنوان تیم: برای رفع مشکلات خانوادگی، خانواده نیاز دارد که به عنوان یک تیم کار کند. مشاور خانواده باید برای تشویق اعضای خانواده به کارکردن به عنوان یک تیم با کمک به تلاش برای افزایش هم‌دلی و کار گروهی در خانواده بهره برد.

مطالعه این مطلب توصیه میشود: مشاوره زن و شوهر

درباره بهترین مشاور خانواده زنجان

مشاوره خانواده می‌تواند بسیار مفید واقع شود در کاهش اختلافات خانوادگی. در صورتی که خانواده با مشکلات مهمی همچون نارضایتی‌ها، نزاع‌ها، اختلاف‌های زندگی، اختلاف‌های ارتباطی و دیگر مشکلات مشابه مواجه باشند، بهترین مشاور خانواده زنجان می تواند به مشکلات خانوادگی کمک کند و باعث کاهش تنش و اختلاف در خانواده شود. به علاوه، بهترین مشاور خانواده زنجان می‌تواند به خانواده در شناسایی و درک دگرگونی‌های ادراکی و سبک رفتاری هر فرد کمک کرده و باعث پیدا کردن راه‌حل‌های مؤثر و پایدار برای مشکلات خانوادگی گردد. همچنین با افزایش توانایی اعضای خانواده در مدیریت فشارهای روزمره، پشتیبانی از همدیگر و بهبود ارتباطات، از دست رفتن آرامش در خانواده جلوگیری می‌شود. به عنوان نتیجه پایانی، بهترین مشاور خانواده زنجان می‌تواند به کاهش اختلافات خانوادگی کمک کند و سبب بهبود رابطه‌های خانوادگی شود.

ارتباط سریع و فوری با بهترین مشاور خانواده زنجان

راهکارهای بهترین مشاور خانواده زنجان

برخی از راهکارهای بهترین مشاور خانواده زنجان برای حل مشکلات خانوادگی و زندگی مشترک عبارت اند از:

  • رفع ابهامات در مورد نقش وظیفه‌های هر عضو خانواده: مشاوران می‌توانند با توضیح نقش و وظیفه‌ی هر عضو خانواده در زندگی مشترک، مسائلی همچون تقسیم کارها، مسئولیت‌ها و رسیدگی به امور خانوادگی را بررسی کنند و ابهامات را برطرف کنند.
  • توسعه مهارت‌های ارتباطی در زوجین: با توجه به اینکه در زندگی مشترک ارتباطات موثر بین زوجین بسیار اهمیت دارد، مشاوران می‌توانند به زوجین کمک کنند تا بهبود مهارت‌های خود در ارتباط و بحث و بررسی مسائل خانوادگی بپردازند.
  • تقویت اعتماد میان همسران: مشاوران می‌توانند در جلسات مشاوره خود به تقویت اعتماد و نیز افزایش تعاملات میان همسران بپردازند. به عنوان مثال، مشاور به زوجین کمک می‌کند تا هر یک از آن‌ها راحت‌تر در صحبت کردن با هم شوند و مشکلات خود را بدون ترس و محدودیت بیان کنند.
  • تقویت هماهنگی و تعاملات خانوادگی: برای زندگی مشترک سلامت و رضایت‌بخش، هماهنگی و تعاملات خانوادگی بسیار اساسی است. مشاوران می‌توانند با تمرین مهارت‌های گوش دادن، دیدگاه دوم، رفع خطا و… به تقویت این اصول پرداخته و در بهبود روابط خانوادگی کمک کنند.
  • توسعه مهارت‌های حل مسئله: برای پیش‌گیری از رخ دادن مشکلات خانوادگی می‌توان به زوجین کمک کرد تا مهارت‌های حل مسئله خود را توسعه دهند. مشاور باید به آن‌ها آموزش دهد که چگونه مسائل خانوادگی خود را بهبود دهند و به روابط ناسالم خانوادگی پایان بدهند.

مرکز مشاوره خانواده زنجان

مشاوره خانواده زنجان، یک رویکرد فراتر از حل مسئله است و به جای اینکه فقط به رفع مشکلات خانوادگی بپردازد، به کمک معنوی و اجتماعی خانواده در بهترین صورت به رشد و توسعه‌یش توجه می‌کند. مشاوره خانواده در زنجان به خانواده کمک می‌کند تا ارتباطات خود را بهبود بخشند، با دیدی جدید به روابطشان نگاه کنند و به مشکلات خود به صورت قابل هضم و قابل حل برسند.

هدف اصلی مرکز مشاوره خانواده در زنجان برای بهبود روابط خانوادگی، جلوگیری از شکست خانواده است. وقتی که روابط خانوادگی به شدت آسیب‌دیده شده به یک مرحله‌ی خطرناک می‌رسند که ممکن است باعث تشدید تنش‌ها و به تبع آن، جدایی شود. مشاور با کسب مهارت‌های لازم برای استفاده در روابط خانوادگی، با کمک به خانواده، نشان می‌دهد که داشتن قدرت در این موضوعات، به خود مسوولیت دارد.

مزایای مشاوره خانواده زنجان

مشاوره خانواده زنجان، به شدت به استحکام خانوادگی کمک می‌کند. با داشتن فردی که به عنوان ناظر خارجی بر روابط خانوادگی نگاه می‌کند، اعضای خانواده می‌توانند به مشکلات و نیازهای همدیگر بهتر بپردازند. مشاوره خانواده زنجان تلاش می‌کند تا به برطرف کردن مشکلات جاری در خانواده کمک کند، به علاوه با ارائه‌ی روش‌های نوین به خانواده، کمک می‌کند تا به روابط موفق‌تری دست یابند.

مشاور خانواده زنجان به اعضای خانواده کمک می‌کند که درک بیشتری از نیازهای همدیگر پیدا کنند و از طریق همکاری و تعامل، روابط بین اعضای خانواده بهبود یابند. با توسعه‌ی ارتباطات مثبت در خانواده، افراد به دلیل داشتن روابط بهتر با دیگر اعضای خانواده، پایداری خانواده را احساس می‌کنند.
در نتیجه، مشاوره خانواده در زنجان با کمک به ارتقای مهارت‌های ارتباطی و داشتن دید جدید و بهتر از روابط، به استحکام خانوادگی کمک می‌کند. به علاوه، آموزش در مورد نحوه‌ی حل مشکلات، ارتقای هم‌دردی و همراهی در مسایل تیمی و ایجاد محیطی صمیمی‌تر، افراد را به خانواده‌ی مسئول و پایدار تبدیل می‌کند.

مراکز روانشناسی زنجان در مسیریاب

error: شما قادر به کپی مطالب این سایت نیستید
پیمایش به بالا