مرکز مشاوره دکترسلام {کلینیک رواشناسی دکترسلام}

کلینیک روانشناسی دکترسلام

اولین مرکز 24ساعته در ایران

کلینیک روانشناسی دکتر سلام (مرکز مشاوره دکترسلام)
مشاوره تلفنی
مشاوره آنلاین
مشاوره حضوری
سرعت و سهولت

فرآیند نوبت دهی در اسرع وقت صورت میگیرد و حداکثر طی 10دقیقه به تراپیست مجرب در حیطه درخواستی وصل میشوید.

تعرفه های مصوب

کلیه خدمات با تعرفه کمتر از تعرفه مصوب 1402 انجام میشود. همچنین تمامی مشاورین بیش از 10سال تجربه کاری دارند.

تایم کاری منعطف

شما در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل، میتوانید از خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری استفاده کنید.

سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

ترس از تنهایی

فهرست مطالب

چرا ترس تنهایی یا ترس از تنهایی داریم؟ راه های مقابله با ترس از تنهایی چیست؟ ترس از تنهایی اغلب یکی از نشانه هایی است که ممکن است از آن رنج ببریم. با این حال، بسیاری از افراد ممکن است به دلایل ترس از تنهایی از درگیری با دیگران اجتناب کنند. ما نه تنها از بیان آنچه واقعاً می خواهیم به دیگران بگوییم اجتناب می کنیم، بلکه این نوع نگرش می تواند به روابط شما با دیگران آسیب برساند و تأثیرات دیگری بر سلامت روان شما داشته باشد.

ترس از تنهایی میتواند احساس امنیت در رابطه را از ببین ببرد و یا از طرف دیگر موجب شود بخاطر نداشتن احساس تنهایی، کارها و رفتارهایی شکل بگیرد که به زندگی و سلامت روان شخص آسیب بزند.

مشاوره روانشناسی غلبه بر ترس از تنهایی

علائم ترس از تنهایی

در اینجا برخی از نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شما ممکن است توسط ترس از تنهایی رنج ببرید. در این مورد مهم است که سعی کنید با این مشکل مقابله کنید و برای حل آن تلاش کنید. افرادی که ترس از تنهایی دارند ممکن است دارای علائم زیر باشند:

01 – ماندن در روابط سمی

افرادی که ترس از تنهایی دارند ممکن است برای روابط خود حد و مرزی قائل نشوند و در روابط سمی با افراد نامناسب باقی بمانند.

02 – اجتناب از مشکلات

افرادی که به دلیل ترس از تنهایی از درگیری اجتناب می کنند، تمایل دارند از وجود مشکلات اجتناب کنند یا آن را انکار کنند.

03 – اهمیت نظر دیگران

ترس از تنهایی همچنین می تواند شامل ترس از ناامید کردن عزیزان یا اطرافیانمان در زندگی روزمره باشد.

04 – احساس رنجش

وقتی افراد تمایل دارند از تعارض اجتناب کنند، در بسیاری از موارد این سیگنالی است که می تواند نشان دهنده ترس از تنهایی باشد.

05 – اجتناب از افراد یا موقعیت ها

اجتناب از برخی رویدادها یا افراد به دلیل ترس از واکنش دیگران نیز نشانه ی از ترس از تنهایی است.

راههای مقابله با ترس از تنهایی

اگر فکر می کنید فردی هستید که ترس از تنهایی دارید، توصیه می کنیم علاوه بر انجام مشاوره روانشناسی، راههای مقابله با ترس از تنهایی که در نکات زیر نوشته شده است را در نظر بگیرید.

01 – به رویارویی با ترس از تنهایی فکر کنید

موافقت نکردن با کسی به این معنی نیست که ناگزیر باید با آن شخص درگیری وجود داشته باشد. به عبارت دیگر برای جلوگیری از تعارض، لازم است شرایطی را که در آن با دیگران اختلاف نظر داریم، دوباره چارچوب بندی کنیم. تغییر دیدگاه خود و تلاش برای دیدن احتمالات دیگر یکی از کلیدهایی است که به شما کمک می کند در موقعیت های خاص شروع به بیان نظر خود کنید و ترس از تنهایی نداشته باشید.

02 – برنامه ریزی داشته باشید

به طور کلی، افرادی که ترس تنهایی دارند، از موقعیت های تعارض ساز اجتناب می کنند. بنابراین، اگر متوجه شدید که در زمینه‌های خاصی به این «استراتژی» متوسل می‌شوید، برنامه‌ریزی برای مقابله با آن می‌تواند مفید باشد.

03 – احساسات خود را بپذیرید تا استرس از بین برود

هنگامی که با موقعیتی مواجه می شوید که باعث ناراحتی شما می شود یا به شما آسیب می رساند، می توانید با تصدیق احساساتی که احساس می کنید سعی کنید با این احساسات مقابله کنید. با این کار می توانید آرامش داشته باشید و لحظات را بهتر کنترل کنیدفشار.

04 – احساسات خود را بشناسید و مدیریت کنید

آگاهی از اینکه چگونه احساساتتان بر شما تأثیر می گذارد می تواند به شما در درک بهتر خود و دیگران کمک کند. هنگامی که با موقعیتی مواجه می شوید که در آن ترس از تنهایی دارید، سعی کنید احساساتی را که دارید بررسی کرده و زیر سوال ببرید.

05 – زمانی که فرصت پیدا کردید، مشکل را حل کنید

افرادی که ترس تنهایی دارند، اغلب به جای اینکه سعی کنند با قاطعیت بیشتری به مشکلاتشان بپردازند، بی وقفه در مورد بسیاری از مشکلات خود نشخوار می کنند. برای این کار سعی کنید مشکل خود را به صورت غیر احساسی بیان کنید و از جملاتی بر اساس واقعیت ها استفاده کنید تا احساسات. نکته کلیدی این است که از تهمت زدن یا تدافعی در مورد این مسائل خودداری کنید.

اگرچه گاهی اوقات سرکوب احساساتی مانند عصبانیت و ناامیدی وسوسه انگیز است، اما ترس از تنهایی می تواند بر سلامت روان ما تأثیر بگذارد. به همین دلیل مهم است که برای حل مشکلات خود به روشی سالم تر تلاش کنیم.

Autophobia

error: شما قادر به کپی مطالب این سایت نیستید
پیمایش به بالا