مرکز مشاوره دکترسلام {کلینیک رواشناسی دکترسلام}

کلینیک روانشناسی دکترسلام

اولین مرکز 24ساعته در ایران

کلینیک روانشناسی دکتر سلام (مرکز مشاوره دکترسلام)
مشاوره تلفنی
مشاوره آنلاین
مشاوره حضوری
سرعت و سهولت

فرآیند نوبت دهی در اسرع وقت صورت میگیرد و حداکثر طی 10دقیقه به تراپیست مجرب در حیطه درخواستی وصل میشوید.

تعرفه های مصوب

کلیه خدمات با تعرفه کمتر از تعرفه مصوب 1402 انجام میشود. همچنین تمامی مشاورین بیش از 10سال تجربه کاری دارند.

تایم کاری منعطف

شما در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل، میتوانید از خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری استفاده کنید.

سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

چرا خوشحال نیستم؟

مشاوره روانشناسی خوشحال نبودن در زندگی

فهرست مطالب

خوشبختی مانند یک پروانه است که هر چه بیشتر آن را تعقیب کنید، بیشتر از شما دور می شود و اما اگر توجه خود را به چیزهای دیگر معطوف کنید، به آرامی روی شانه های شما قرار می گیرد. (هنری دیوید ثورو)

اگر احساس می کنید نمی توانید خوشحال باشید و سوالاتی از قبیل چرا خوشحال نیستم در ذهن خود دارید، مهم است که شمابه یک مشاور روانشناس مراجعه کنید. مشاوره می تواند اولین قدم در یادگیری چگونگی تبدیل شدن به یک فرد شادتر باشد.

چرا خوشحال نیستم؟ درمان احساس تنهایی چیست؟ چرا من نمی توانم آدم شادی باشم؟ دلایل اصلی اینکه چرا از شاد بودن خود جلوگیری می کنید و برای اینکه فردی شادتر باشید چه کاری می توانید انجام دهید را میخوانید.

تحقیقات روانشناسی نشان داده است که استعداد شما برای شادی تا حد زیادی توسط ژن های شما تعیین می شود. در واقع روانشناس دیوید تی لیکن پیشنهاد می کند که هر یک از ما نقطه ثابتی از شادی داریم، حتی اگر بتوانیم آن را بهبود بخشیم. بنابراین نکاتی وجود دارد که می‌توانیم برای شادتر بودن در زندگی روزمره‌مان دنبال کنیم.

مشاوره و پاسخ به سوال چرا خوشحال نیستم

دلایل مربوط به چرا خوشحال نیستم

مهم‌ترین نشانه‌ای که نشان می‌دهد چرا خوشحال نیستم و اوضاع خوب پیش نمی‌رود، این احساس است که همیشه چیزی در زندگی ما کم است تا ما را خوشحال کند. در بیشتر موارد، مردم اغلب به این دلیل احساس پوچی یا ناقص می کنند. وقتی احساس می کنید نمی توانید خوشحال باشید، مهم است که آنچه را که شما را محدود می کند پیدا کنید. شایع ترین دلایل احساس چرا خوشحال نیستم عبارت اند از:

01 – شخصیت

مانع دیگری وجود دارد که باعث می‌شود افراد احساس کنند آدم خوشبختی نیستند. مثلا برخی افراد دارای شخصیت بدبین هستند که می‌تواند باعث شود در زندگی احساس نارضایتی کنند.

02 – انتظارات غیرمنطقی

داشتن انتظارات معقول می تواند به شما کمک کند تا جلوتر بروید، اما زمانی که آنها نامعقول (یعنی غیرممکن) باشند، می توانند نتیجه معکوس داشته باشند. این ایده های نامعقول می تواند منجر به یک سری مشکلات بر سلامت روان شما شود: افسردگی، خود خرابکاری، خود تنبیهی و غیره.

03 – مسائل مربوط به سلامت روان

در نهایت، یکی از دلایلی که مردم احساس می کنند چرا خوشحال نیستم، دقیقاً به این دلیل است که آنها یک مشکل یا اختلال سلامت روان مانند افسردگی یا اضطراب دارند.

04 – بزرگنمایی مشکلات

برخی افراد بیشتر مستعد “بزرگنمایی” مسائل کوچکی هستند که ممکن است در زندگی روزمره با آنها مواجه شویم. بنابراین نمی توان انکار کرد که این می تواند در نهایت دلیلی باشد که مردم در زندگی خود ناراضی هستند. به همین دلیل مهم است که یاد بگیرید این مشکلات را بزرگنمایی نکنید.

05 – عزت نفس پایین

مطالعات مختلف رابطه بین عزت نفس بالا و احساس موفقیت و شادی بیشتر شخصی را نشان داده اند. بنابراین وقتی مردم خود را دارای عزت نفس پایین می بینند، طبیعی است که در نهایت فکر کنند نمی توانند شاد باشند.

06 – عدم اهمیت

تمام تحقیقات شادی به شما می گویند که یکی از دلایل اصلی عدم رضایت از زندگی دقیقاً احساس عدم اهمیت است. در واقع در مقاله ای که در نیویورک تایمز منتشر شده است، مشخص شده است که فارغ التحصیلان هاروارد که سالانه میلیون ها درآمد کسب می کنند احساس ناراحتی دارند و در دام این ایده که زندگی خود را تلف می کنند گرفتار می شوند. به عبارت دیگر یکی از دلایل ناراحتی ما دقیقاً این است که احساس میکنیم ما زندگی خود را تلف کرده ایم.

8راه برای شادتر بودن

روانشناسانی که شادی را مطالعه می کنند معتقدند که افراد می توانند آن را جستجو کنند و وارد زندگی کنند. کلید اصلی شادتر بودن در مقابله با احساسات منفی است که منجر به بدبینی، خشم یا رنجش می شود و تقویت احساسات مثبت مانند همدلی، آرامش و قدردانی میتواند مفید باشد.

بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که خوشبختی بیشتر یک انتخاب است تا شانس. در واقع تلاش شخصی چیزی است که می تواند به ما کمک کند تا فرد شادتری باشیم. پس آیا شما شاد بودن را انتخاب می کنید؟ 8راه شادتر بودن عبارت است از:

01 – ارتباط بیشتر و معنادارتر

تحقیقات همچنین نشان می دهد که ارتباطات اجتماعی یکی از بهترین پادزهرها برای ناراحتی است. بدیهی است که همه ارتباطات مساوی با شادتر بودن نیستند، بلکه آنهایی هستند که به شما معنای بیشتری در زندگی شما می دهند.

02 – پول شادی را نمی‌خرد

تحقیقات نشان می‌دهد وقتی درآمد از خط فقر فراتر رفت، پول بیشتر به شادی بیشتر منجر نمی‌شود. بنابراین مسئولیت بیشتر برای درآمد بالاتر به این معنی نیست که شما شادتر خواهید بود.

03 – مراقبت از خود

مراقبت از خود برای شاد بودن ضروری است. بنابراین ضروری است که چند لحظه در روز را به رفاه درونی و بیرونی خود اختصاص دهیم تا زندگی شادتری داشته باشیم.

04 – مقابله با افکار منفی

افکار منفی یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که مردم را ناراضی می کند. در مواردی که منفی‌گرایی بخش بزرگی از ذهن شما را اشغال می‌کند، مهم است که به جای تغذیه آن افکار، سعی کنید به چیزهای دیگر فکر کنید یا استدلال کنید. علاوه بر این تمریناتی مانند مدیتیشن یا یوگا به شما کمک می کند یاد بگیرید که این افکار را بشناسید و به چالش بکشید.

05 – زیاد نگران نباشید

بسیاری از مردم بیش از حد نگران چیزهایی هستند که نباید داشته باشند. بنابراین به جای اینکه از یک مشکل ناامید شوید سعی کنید آن را به عنوان یک چالش در نظر بگیرید. با عقب نشینی از یک موقعیت، در زندگی روزمره خود شادتر خواهید بود.

06 – قدردانی را پرورش دهید

یکی از راه‌های یادگیری شادتر بودن، قدردانی است. بنابراین می توانید هر روز یک «تمرین سپاسگزاری» انجام دهید. با نام بردن از پنج چیز (هرچقدر هم که کوچک باشد) که به طور روزانه از آنها سپاسگزار هستید، می توانید از تلخی و ناامیدی دور شوید.

07- بخشش را تشویق کنید

کنار گذاشتن رنجش و نارضایتی های روزمره می تواند به شما کمک کند دیدگاه شادتری نسبت به زندگی داشته باشید. بنابراین دانستن اینکه چگونه بیشتر ببخشیم یکی از فرمول های شادی است. طبق تحقیقات این به شما این امکان را می دهد که همدلی کنید و کینه و نفرت را از خود دور کنید که باعث شادی شما می شود.

08 – در زندگی خود معنا پیدا کنید

وقتی مردم احساس می کنند برای دیگران و خودشان مفید هستند، در زندگی شادتر هستند. بنابراین دانستن اینکه چگونه به زندگی خود معنا ببخشید، به شما کمک می کند تا فردی شادتر باشید. برای انجام این کار مهم است که بدانید چه کسی هستید و چه چیزی شما را خوشحال می کند.

مجله خبری الف

 

error: شما قادر به کپی مطالب این سایت نیستید
پیمایش به بالا