مرکز مشاوره دکترسلام {کلینیک رواشناسی دکترسلام}

کلینیک روانشناسی دکترسلام

اولین مرکز 24ساعته در ایران

کلینیک روانشناسی دکتر سلام (مرکز مشاوره دکترسلام)
مشاوره تلفنی
مشاوره آنلاین
مشاوره حضوری
سرعت و سهولت

فرآیند نوبت دهی در اسرع وقت صورت میگیرد و حداکثر طی 10دقیقه به تراپیست مجرب در حیطه درخواستی وصل میشوید.

تعرفه های مصوب

کلیه خدمات با تعرفه کمتر از تعرفه مصوب 1402 انجام میشود. همچنین تمامی مشاورین بیش از 10سال تجربه کاری دارند.

تایم کاری منعطف

شما در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل، میتوانید از خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری استفاده کنید.

سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

استرس و اضطراب شبانه

مشاوره روانشناسی استرس و اضطراب شبانه

فهرست مطالب

چگونه اضطراب شبانه را آرام کنیم؟ چرا از اضطراب شبانه رنج می برم؟ برای آرام کردن استرس شبانه چه کنم؟ با علائم و نحوه برخورد با آنها آشنا شوید.

اضطراب شبانه که به عنوان پریشانی شبانه نیز شناخته می شود، اغلب زمانی رخ می دهد که افراد نسبت به رویدادهای خاص وسواس دارند یا بیش از حد نگران هستند. افرادی که اضطراب شبانه دارند ممکن است در نهایت با مشکلات زیادی در خواب مواجه شوند که باعث می شود روز پر استرس تر شود و این اضطراب تشدید شود: مقاله مدیریت اضطراب

اضطراب یک احساس طبیعی انسانی است که در درجه اول با احساس عصبی بودن و نگرانی مشخص می شود. اگرچه ممکن است در موقعیت های استرس زا احساس اضطراب کنید، اما در برخی موارد این احساس ممکن است بیشتر از حد معمول باقی بماند. یکی از رایج ترین مواقعی که افراد دچار اضطراب می شوند دقیقاً در شب است: مقاله چگونه استرس را از بین ببریم؟

مشاوره و درمان استرس و اضطراب شبانه

علائم اضطراب شبانه

واقعیت این است که بیشتر افرادی که از اضطراب شبانه رنج می برند، علائم زیر را تجربه می کنند:

01 – علائم فیزیکی

به طور کلی، افراد مبتلا به اضطراب شبانه اغلب علائم فیزیکی مانند افزایش تپش قلب، مشکل در تنفس، افزایش تعریق یا حتی سرگیجه را تجربه می کنند.

02 – وحشت زدگی شبانه

در برخی افراد علائم اضطراب شبانه می تواند آنقدر شدید باشد که باعث حمله پانیک شود. در مواجهه با این علائم اضطراب شبانه، فردی که از حمله اضطراب شبانه رنج می‌برد، ممکن است احساس کند از کنترل خارج شده یا حتی این احساس را داشته باشد که در شرف مرگ است.

03 – نشخوار فکری

نشخوار فکری زمانی است که فرد نسبت به چیزهایی که باعث نگرانی یا ناراحتی او می شود وسواس پیدا می کند. بیشتر اوقات این افکار حول نگرانی در مورد پول، روابط یا یک آسیب خاص می چرخند.

04 – بدن درد

افراد ممکن است به دلیل تنش عضلانی ناشی از ناراحتی بیش از حد در شب، بدن درد داشته باشند. این نوع درد می تواند به شکل سردرد، درد فک و حتی احساس سفتی در قفسه سینه باشد.

05 – کابوس یا وحشت شبانه

احساس اضطراب در شب نیز می تواند احتمال دیدن کابوس را افزایش دهد.کابوس ها یا وحشت های شبانه در این موارد، ممکن است در به خواب رفتن ایجاد مشکل کنند.

06 – فقدان کنترل بر افکار

پریشانی شبانه نیز می تواند به شروع افکار کنترل نشده کمک کند. این عدم کنترل در نهایت می تواند منجر به افزایش احساس اضطراب شود.

اینها برخی از علائم اصلی اضطراب شبانه هستند. در بسیاری از موارد وجود این نشانه ها، نشانه این است که شما دچار یک اختلال اضطرابی هستید که می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر بگذارد. بنابراین اگر خود را در این علائم می شناسید، مهم است با یک روانشناس مشورت کنید.

مشاوره برای درمان اضطراب شبانه

علت استرس بی دلیل شبانه (علت استرس شبانه)

چه چیزی باعث حمله اضطراب در شب می شود؟ اضطراب شبانه اغلب می تواند به دلایل زیر باشد:

01 – حواس پرتی کمتر

در طول شب افراد ممکن است بیشتر مضطرب شوند زیرا چیزهایی را به خاطر می آورند که ممکن است آنها را مضطرب کند.

02 – مصرف کافئین

نوشیدن بیش از حد کافئین در طول روز می تواند فرد را عصبی و حتی در شب بیشتر مضطرب کند.

03 – اضطراب مربوط به بیخوابی

اگر مشکل خواب دارید، احتمالاً قبل از خواب دچار اضطراب می شوید، زیرا نگران تأثیرات کم خوابی بر بدن و ذهن خود هستید.

04 – اضطراب مرتبط با سلامت

افراد ممکن است هنگام به خواب رفتن متوجه درد بیشتری شوند که ممکن است شامل داشتن افکار مرتبط با اضطراب بیشتر باشد.

چگونگی درمان استرس و اضطراب شبانه

برای تشخیص، بررسی علل و راه درمان استرس شبانه نیاز است که حتما با یک روانشناس صحبت کنید. اما تعدادی نکته وجود دارد که اگر رعایت کنید می تواند به کاهش اضطراب شبانه شما کمک کند:

01 – یک هدف تعیین کنید

بسیاری از ما در نهایت کاری را که از ما انتظار می رود انجام می دهیم بدون اینکه واقعاً بدانیم که آیا این همان چیزی است که می خواهیم. بنابراین مهم است که بدانید چه چیزی می خواهید یا احساس می کنید به چه چیزی نیاز دارید و قصد دارید روز به روز به آن دست یابید.

02 – یاد بگیرید که در لحظه زندگی کنید

ما تمایل داریم که بیشتر وقت خود را کاملاً بی خبر یا جدا از لحظه حال صرف کنیم. با تلاش برای آگاهی بیشتر ممکن است بتوانید سطح پریشانی خود را در شب یا روز کاهش دهید.

03 – به خودتان زمان استراحت روزانه بدهید

ما تمایل داریم فضایی روزانه را برای استراحت در نظر نگیریم و برای خود وقت بگذاریم. بنابراین ممکن است اضطراب شبانه را تجربه کنید، زیرا ما به خود فرصتی برای استراحت نمی دهیم.

04 – برای روز از قبل آماده شوید

در بسیاری از موارد افراد ممکن است از اضطراب رنج ببرند، زیرا به هر کاری که باید روز بعد انجام دهند فکر می کنند. برای کاهش این احساس اضطراب قبل از خواب، توصیه می کنیم فهرستی از کارهایی که می خواهید روز بعد انجام دهید تهیه کنید و سعی کنید این افکار را فراموش کنید.

05 – فضایی برای استراحت ایجاد کنید

ایجاد یک برنامه روتین برای استراحت قبل از به خواب رفتن می تواند به شما کمک کند تا از شر اضطراب شب خلاص شوید. می توانید تکنیک های مختلف آرامش را تمرین کنید، کتاب بخوانید یا با حمام آب گرم یا نوشیدن دمنوش های گیاهی استراحت کنید.

در حالی که این استراتژی‌ها می‌توانند به شما در کاهش علائم اضطراب شبانه کمک کنند، اما واقعیت این است که در بسیاری از موارد این مسائل شرایطی را پنهان می‌کنند که باید با یک درمانگر حرفه‌ای درمان کنید. همه اینها به شما این امکان را می دهد که احساس اضطراب شبانه را متوقف کنید و دوباره با انرژی از خواب بیدار شوید.

How to Ease Anxiety at Night

error: شما قادر به کپی مطالب این سایت نیستید
پیمایش به بالا