مرکز مشاوره دکترسلام {کلینیک رواشناسی دکترسلام}

کلینیک روانشناسی دکترسلام

اولین مرکز 24ساعته در ایران

کلینیک روانشناسی دکتر سلام (مرکز مشاوره دکترسلام)
مشاوره تلفنی
مشاوره آنلاین
مشاوره حضوری
سرعت و سهولت

فرآیند نوبت دهی در اسرع وقت صورت میگیرد و حداکثر طی 10دقیقه به تراپیست مجرب در حیطه درخواستی وصل میشوید.

تعرفه های مصوب

کلیه خدمات با تعرفه کمتر از تعرفه مصوب 1402 انجام میشود. همچنین تمامی مشاورین بیش از 10سال تجربه کاری دارند.

تایم کاری منعطف

شما در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل، میتوانید از خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری استفاده کنید.

سوالات متداول

از آنجا که شعار ما سرعت و سهولت در دریافت مشاوره روانشناسی است، شما با یک تماس یا پیغام در واتساپ میتوانید برای دریافت مشاوره اقدام کنید (لازم به ذکر است ما در کمتر از نیم ساعت شما را به روانشناس متخصص در حیطه درخواستی وصل میکنیم)

بله! تمامی روانشناسان ما دارای بیش از 10سال تجربه کاری هستند، همگی عضو انجمن رواشناسان ایران می باشند و صلاحیت آنها از فیلتر مدیریت احراز شده است.

قبل از برقرای جلسات مشاوره، سیستم ارجاع مجموعه (تیم پشتیبان) و سوپروایزر مرکز که دارای تحصیلات روانشناسی هستند، موضوع شما را بررسی میکنند و روانشناس متخصص در حیطه درخواستی را برای شما انتخاب میکنند تا بطور قطع از جلسات خود رضایت کاملی داشته باشید

چگونه استرس را از بین ببریم؟

مشاوره روانشناسی برای از بین بردن استرس

فهرست مطالب

فکر می کنید خیلی استرس دارید؟ بهترین راه های کاهش استرس چیست؟ استرس از رایج ترین تجربیات برای بسیاری از افراد است. کار، مشکلات خانوادگی، مشکلات سلامتی و پول اغلب سطح استرس را افزایش می دهند و خطر ابتلا به سرطان و سکته قلبی را افزایش میدهد. بنابراین برای اینکه بدانیم چگونه استرس را از بین ببریم، باید چند تکنیک درمانی را یاد بگیریم.

استرس در زندگی می تواند برای سلامت کلی ما مضر باشد. در واقع استرس، خطر بروز مشکلاتی مانند بیماری قلبی یا افسردگی را افزایش میدهد. اگر فکر می کنید از استرس بیش از حد رنج می برید، توصیه می کنیم این نکات را برای مدیریت اضطراب و استرس دنبال کنید:

درمان و از بین بردن استرس

01 – فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید

اگر احساس استرس می کنید، یکی از راه های پاسخ به چگونه استرس خود را از بین ببریم این است که سعی کنید بدن خود را بیشتر حرکت دهید. در واقع تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم به طور قابل توجهی استرس درک شده را کاهش می دهد. این نه تنها به کاهش استرس کمک می کند، بلکه باعث بهبود خلق و خوی شما نیز می شود.

02 – رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی تأثیر عمده ای بر بسیاری از جنبه های سلامتی ما از جمله وضعیت روانی ما دارد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی آنها سرشار از غذاهای فوق‌العاده فرآوری‌شده یا با قند بالا است، بیشتر احتمال دارد سطوح بالایی از استرس را تجربه کنند. از سوی دیگر استرس مزمن همچنین می تواند شما را به پرخوری و جستجوی غذاهای پرچرب سوق دهد که می تواند به سلامتی شما آسیب برساند و خلق و خوی کلی شما را بدتر کند. به عبارت دیگر، در مبحث استرس را چگونه از بین ببریم، رژیم غذایی غنی از مواد مغذی داشته باشید و مصرف غذاهای فوق فرآوری شده را محدود کنید.

03 – استفاده از تلفن و رایانه را به حداقل برسانید

اگرچه تلفن های همراه، رایانه ها و تلویزیون ها زندگی ما را آسان کرده اند اما واقعیت این است که استفاده زیاد از آنها می تواند سطح استرس ما را افزایش دهد. بنابراین، کنار گذاشتن آنها و محدود کردن استفاده از آنها یکی از پاسخهای سوال چطور استرس رو از بین ببریم است.

04 – از مکمل ها استفاده کنید

ویتامین ها و مواد معدنی مختلف نقش مهمی در پاسخ ما به استرس و همچنین در تنظیم خلق و خوی ما دارند. بنابراین، یک پاسخ دیگر برای سوال چطور استرس را از بین ببریم، مصرف مکمل‌هایی است که به ما اجازه می‌دهند نسبت به استرس واکنش بهتری نشان دهیم. در این میان منیزیم یکی از مواردی است که توصیه می شود، زیرا یک ماده معدنی است که نقش بسیار مهمی در استرس دارد. چگونه استراحت کنیم.

05 – از درون و بیرون خود مراقبت کنید

وقت گذاشتن برای خود نیز می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند. به عنوان مثال می‌توانید پیاده‌روی روزانه در طبیعت، صرف زمان برای خواندن یک کتاب خوب، ورزش بیشتر، تهیه یک غذای سالم (اگر دوست دارید آشپزی کنید)، یا تمرین یوگا را امتحان کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که زمان بیشتری را صرف مراقبت از خود می کنند، سطح استرس کمتر و کیفیت زندگی بهتری را گزارش می دهند. بنابراین، اگر می خواهید راهی موثر درمورد چگونه استرس را از بین ببریم، صرف زمان بیشتر برای خودتان می تواند راه حل خوبی باشد.

06 – مصرف کافئین را کاهش دهید

کافئین ماده شیمیایی موجود در قهوه، چای، شکلات و نوشیدنی های انرژی زا است که سیستم عصبی مرکزی ما را تحریک می کند. در حالی که می تواند به عنوان یک غذای صبحگاهی باشد، مصرف بیش از حد کافئین می تواند استرس ما را تشدید و افزایش دهد. میزان قهوه ای که می توانید بنوشید با واکنش بدن شما به آن مشخص می شود: اگر متوجه شدید که سطح استرس شما در حال افزایش است، ممکن است بخواهید قهوه را ترک کنید.

07 – با دوستان و خانواده وقت بگذرانید

گذراندن وقت برای معاشرت با افراد دیگر نیز راهی برای کاهش استرس و پاسخ به سوال چگونه استرس خود را از بین ببریم است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که زمانی را با دوستان و خانواده خود صرف معاشرت می‌کنند، سطح استرس کمتری دارند.

08 – مرزهای خود را به وضوح تعیین کنید

بسیاری از افراد ممکن است دچار استرس شوند زیرا نمی دانند چگونه برای دیگران حد و مرز تعیین کنند و این موضوع آنها را تحت استرس اضافی قرار می دهد. بنابراین مهارت نه گفتن یکی دیگر از پاسخهای سوال استرس را چگونه از بین ببریم است.

09 – اهمال کاری نکنید

یکی دیگر از راه‌های کاهش استرس این است که اولویت‌های خود را حفظ کنید و به هر قیمتی از به تعویق انداختن کار خودداری کنید. اهمال کاری مداوم می تواند استرس زیادی را برای شما ایجاد کند و همچنین بر سلامت و کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. اگر مرتباً کارها را به تعویق می اندازید، تهیه فهرستی از کارها و سازماندهی آن بر اساس اولویت هایتان می تواند در مبحث چطور استرس رو از بین ببریم مفید باشد.

10 – تمرین یوگا و مدیتیشن

یکی از روش‌های دانستن اینکه چگونه مغز و بدن خود را آرام کنید، تمرین‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن است. در واقع یکی از تکنیک های کاهش استرس، مراقبه ذهن آگاهی است. این نوع مدیتیشن شامل توجه به محیط و بدن خود است. ورزش هایی مانند مدیتیشن و یوگا هم می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و هم علائم مربوط به استرس و اضطراب را کاهش دهد.

11 – وقت خود را در طبیعت بگذرانید

گذراندن زمان بیشتر در خارج از منزل به کاهش استرس کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که گذراندن وقت در فضاهای سبز مانند پارک ها و جنگل ها راه خوبی برای کاهش استرس، بهبود خلق و خو و پاسخ به سوال چطور استرس را از بین ببریم شماست.

12 – تنفس عمیق را تمرین کنید

استرس ذهنی سیستم عصبی سمپاتیک ما را فعال می کند که بدن ما را در حالت جنگ یا پرواز قرار می دهد. در طی این واکنش هورمون ها باعث ایجاد یک سری علائم فیزیکی می شوند که ما را عصبی تر می کند. برای اینکه یاد بگیرید چگونه استرس ناشی از این واکنش روحی و جسمی را از بین ببرید، یک ایده خوب این است که تمرینات تنفس عمیق انجام دهید. هدف اصلی این است که توجه خود را بر نفس خود متمرکز کنید، آن را کندتر و عمیق تر کنید.

گاهی نیز برای ما استرس پس از سانحه بوجود  می آید که باعث اضطراب دائمی در ما میشود که برای این استرس نیز نقش مشاوره روانشناسی پر رنگ تر است. یادگیری مهارت کم کردن استرس قطعاً مهارتی است که همه ما به دلیل سبک زندگی پرمشغله خود به آن نیاز داریم. اگر احساس می کنید که سطح استرس شما را بیش از حد سنگین می کند، مهم است به یک روانشناس حرفه ای مراجعه کنید چرا که زندگی با استرس بیش از حد مانع از لذت بردن کامل از زندگی شما می شود.

Psychological stress

error: شما قادر به کپی مطالب این سایت نیستید
پیمایش به بالا